0

بیماری های باکتریایی قابل انتقال از حیوان به انسان:باکتری ادواردزیلا تاردا

بیماری مشترک انسان و لاکپشت

یک نوع دیگری از بیماری که از حیوان به انسان منقل می شود باکتری ادواردزیلا تاردا می باشد. این انگل بیماری مشترک بین انسان و ماهی و بیماری مشترک انسان و لاکپشت ها می باشد.

باکتری ادواردزیلا تاردا

این باکتری، یک باکتری گرم منفی از خانواده انتروباکتریاسه است که به فراوانی در محیط های آبی و بیشتر در ارتباط با آب شیرین، ماهیان آب شیرین، خزندگان و دوزیستان یافت می­شود که بیماری مشترک بین انسان و ماهی می باشد.عفونت بالینی رایج در انسان­ها گاستروانتریت که گاهی شدید است می باشد، اما ممکن است عفونت در هر یک از سیستم های بدن ایجاد شود. افرادی با نقص سیستم ایمنی، بچه ها و نیز افراد مسن بیشتر درگیر می شوند.

بیماری مشترک بین انسان و ماهی

برخورد انسان بیشتر از راه تماس با آب شیرین و نیز حیوانات آلوده می باشد. به نظر عفونت وابسته به حیوانات خانگی نادر است. لاک پشت خانگی می تواند به عنوان منبع گاستروانتریت ناشی از ادوارزيلا تاردا در انسان باشد که به بیماری مشترک انسان و لاکپشت می شود. همچنین اسهال طولانی در یک نوزادی دیده شد که باکتری ادوارزیلا تاردا همزمان از بچه و آکواریوم خانه جدا شد. یافته ها و خطرهای بیماری کم است. مراقبت های بهداشتی اولیه مانند بهداشت دست­ها پس از تماس با حیوانات خانگی آبزی و یا آب آکواریوم می باشد و محدود کردن تماس افراد پرخطر با آب و بخش­های آن ضروری است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج