0

بیماری های باکتریایی قابل انتقال از حیوان به انسان:باکتری پلزیوموناس شیگلوئيدس

باکتری گرم منفی عامل اسهال در انسان می باشد. به صورت تیپیک موجب اسهال ضعیف خود محدود شونده می گردد. اما می توان عامل اسهال موکوئیدی، خونی و یا شدید باشد. بیماری در بچه های کمتر از ۲ سال معمول می باشد. عفونت در بالغین در اثر مصرف صدف می باشد. در این مطلب در مورد باکتری پلزیوموناس شیگلوئيدس که یکی دیگر از بیماری های باکتریایی قابل انتقال ازحیوان به انسان است می پردازیم.

باکتری پلزیوموناس شیگلوئيدس

 عفونت های خارج گوارشی به ویژه در افرادی با نقص سیستم ایمنی رخ می دهد. این باکتری به صورت اولیه در ارتباط با محیط های آب و خاک می باشد و در مجاری رودهای حیوانات آبزی معمول می باشد. عفونت از طریق مدفوعی- دهانی به ویژه در اثر مصرف آب یا غذای آلوده منتقل می­شود. نقش آن در بیماری روده­ای حیوانات روشن نیست. به عنوان بیماری زا در گربه ها می باشد اما شواهد محدود است. پژوهش های جداسازی P. shigelloides از ۴٪ تا %8 سگ­های سالم و ۱۰٪ گربه های سالم را نشان می دهد. تفاوت های جغرافیایی معناداری در شیوع کلونیزاسیون حیوانات خانگی وجود دارد.

باکتری پلزیوموناس شیگلوئيدس

باکتری پلزیوموناس شیگلوئيدس

گفته شده که سگ­ها و گربه ها به احتمال زیاد منابع احتمالی عفونت هستند زیرا سویه­های مشابه موجود در آنها در حیوانات و انسان نیز یافت می گردد. خزندگان می توانند منبع عفونت باشند و عفونت کارگران باغ وحش که سابقه حمل مار بیمار را داشته اند گزارش شده است با این وجود شواهد بسیار اندکی در مورد انتقال بیماری مشترک از طریق حیوانات خانگی وجود دارد. روش های رایج برای حمل مدفوع و حیوانات موجب کاهش هرگونه خطری می گردد. این امر در مورد جلوگیری از تماس با مدفوع حیوانات و نیز روش های مراقبتی پس از تماس مستقیم یا غیر مستقیم با مدفوع و حیوانات می باشد.

 


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج