0

تربیت سگ:آموزش سگ برای نگرفتن غذا از غریبه

آموزش سگ برای نگرفتن غذا از غریبه

فهماندن این موضوع به سگ که به هیچ عنوان نباید از افراد غریبه غذایی بگیرد، بخصوص در مورد سگ­های نگهبان، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید به حیوان آموخته شود. همانطور که در بخش تغذیه در مورد نحوه غذا دادن به سگ گفته شد، غذا حتماً باید در زمان بخصوص، در جای همیشگی و در ظرف مخصوص به حیوان داده شود. رعایت این نکته از دوران تولگی باعث خواهد شد که سگ، به غذا خوردن در ظرف مخصوص خود عادت کرده و ناخودآگاه از گرفتن غذا از افراد غریبه امتناع کند. در تکمیل این روند، این نکته را نیز بخاطر داشته باشید که هرگز با دست به سگ خود غذا ندهید. دراین پست آموزش سگ برای نگرفتن غذا از غریبه می پردازیم.

نگرفتن غذا از غریبه

غذا را روی زمین نریزید و در صورتی که دیدید حيوان چیزی را از روی زمین برداشته و مشغول به خوردن آن است، او را دعوا کرده و آن چیز را از او بگیرید. این مطلب در مورد گرفتن غذا از دیگران هم صدق می کند. به اشخاص دیگر اجازه ندهید به سگ شما غذا بدهند و در صورت مشاهده این امر، یعنی گرفتن غذا از غریبه، حیوان خود را دعوا کنید. این مطلب در مورد سگ های نگهبان باید بسیار جدی تر اعمال شود. برای فهماندن بهتر این موضوع به حیوان خود، می توانید از روش آزمون و خطا استفاده کنید. به این صورت که دو تکه از غذای لذیذ و مورد علاقه سگ را فراهم کرده، یکی از آنها را آغشته به فلفل یا مواد تلخ غیر سمی کنید. سپس از فرد غیر آشنایی بخواهید که آنرا به سگ شما بدهد.

آموزش سگ برای نگرفتن غذا از غریبه

سگ با خوردن این غذای تند یا تلخ، آزرده شده و می آموزد که غذایی که غریبه ها به او می دهند می تواند بسیار بدمزه باشد. حیوان به سرعت غذا را برگردانده و از طعم بد آن ابراز ناراحتی می کند. آنگاه او را صدا کرده، نوازش کنید و تکه غذای دیگر را که به چیزی آغشته نشده، با دستان خود به حیوان بدهید. در ابتدا درک این قضیه ممکن است برای سگ دشوار باشد. ولی به تدریج خواهد آموخت که فقط باید غذایی را که شما به او می دهید، بخورد. روش دیگر این است که از فرد غریبه ای بخواهید به سگ شما غذا بدهد. همزمان با گرفتن غذا از دست شخص نا آشنا، وی با سرنگ یا اسپری پر از آب، به صورت او آب بپاشد. این کار باعث واهمه سگ از گرفتن غذا از غریبه ها خواهد شد. سعی کنید وعده غذای سگ خود را اول شب به او بدهید تا در هنگام نگهبانی، گرسنه نبوده و در صورت برخورد با تکه گوشتی که آغشته به مواد سمی یا خواب­آور است، از خوردن آن امتناع کند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج