0

خواص درمانی عسل:ضمادهای عسل در التیام زخم ها(درمان زخم با عسل)

خواص عسل طبیعی برای سلامتی انسان و فواید آن از گذشته مورد توجه بوده اما در این مقاله سعی میکنیم فواید عسل برای ضمادهای عسل در التیام زخم ها که بصورت علمی و تجربی به اثبات رسیده است را مطرح کنیم در ادامه مقاله ای در ارتباط با درمان زخم با عسل  را مشاهده مینماییم.

خواص عسل یا ضمادهای عسل در التیام زخم ها

قبلاً نیز متذکر شدیم که عسل محیطی است با غلظت بالا، اسیدی، حاوی چندین نوع آنتی بیوتیک، آنزیم­های تجزیه کننده مواد پروتئینی و طیف وسیعی از مواد غذایی ضروری مثل اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و غیره. همزمان باید توانایی بدن برای ترمیم بافت های پاره شده و یا بریده شده بالا رود تا بهبودی زخم رها سریع تر انجام شود. درمان زخم با عسل چون ماده ای شیرین و چسبناک است که نشان داده شده دارای اجزای فعال زیستی می باشد که می تواند کمک کند.

pH اسیدی عسل باعث بهبود زخم ها می شود. عسل دارای pH اسیدی بین 3.2 تا 4.5 است. هنگامی که روی زخم ها اعمال می شود، pH اسیدی خون را ترشح می کند تا اکسیژن آزاد کند که برای بهبود زخم ها مهم است. pH اسیدی همچنین وجود موادی به نام پروتئازها را کاهش می دهد که روند بهبود زخم ها را مختل می کنند.

درمان زخم با عسل

مالیدن عسل خالص یا ضمادهایی مرکب از دو قسمت عسل و یک قسمت روغن ماهی در التیام انواع زخم ها، سوختگی ها و تبخال مؤثر است. سپس عسل با یکی از ضادهای عسل را بصورت لایه ای نازک روی زخم و یا سوختگی مالید و آن را با نوار گاز سترون (استریل) پانسمان کرد و عمل مزکور را روزی یک بار تا بهبود کامل زخم یا سوختگی ادامه داد.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج