0

داشتن یک کاسکوی خوب در خانه

اگر شما در خانه خودتان از یک کاسکو نگهداری می­کنید، خوب می دانید که نگهداری از این کودک بالدار در خانه چه ارزش هایی دارد. داشتن یک کاسکوی خوب در خانه را میتوان سرگرم کننده ترین و دوست داشتنی ترین پرندة زینتی دانست. کاسکو به اندازه یک بچه ۲ تا ۴ ساله عقل و قدرت تفکر دارد. کاسکو با صاحبش جفتی عاطفی محسوب می شوند. کاسکو دوست دارد همیشه در کنار جفت عاطفی اش باشد و دور بودن از او به مدت بیش از چند ساعت برایش عذاب آور خواهد بود. جفت عاطفی کاسکو می تواند یکی از افراد خانواده باشد.

داشتن یک کاسکوی خوب در خانه

کاسکو می تواند با بقیه افراد خانواده هم دوست شود، اما اگر کسی سرش داد بکشد یا با چیزی به قفسش بزند، از او می ترسد و دیگر دوستش نخواهد داشت. کاسکو میزان صمیمیت شما را می تواند به خوبی تشخیص دهد. داشتن یک کاسکوی خوب در خانه تشابهات فراوانی با بچه انسان دارد و به همین دلیل پس از اهلی شدن و مطمئن شدن از اینکه صاحبش و دیگر آدم ها قصد گرفتن و خوردنش را ندارند، زندگی در کنار انسان را خیلی دوست دارد و ابداً میل به دورشدن از جفت عاطفی خودش و خانواده او ندارد و اگر به هر دلیل از صاحبش دور شود، آن قدر غصه می خورد که ممکن است پرکن شود یا از غصه دق کند یا آنقدر غذا نخورد تا بمیرد. اما اگر صاحب جدیدش از رفتارشناسی کاسکو آگاه باشد، به هرحال پس از مدتی به او و خانه او نیز عادت می کند و اگر او نحوه صحیح رفتار با کاسکو را بداند، کاسکو زودتر با او صمیمی می شود و راحت تر می تواند صاحب قبلی اش را فراموش کند.

به هر حال، به دلیل یک دنیا خوبی هایی که از همجواری با کاسکو نصیب انسان می شود، هرکسی که فقط دو سه روز از یک کاسکو در خانه خودش نگهداری کند، اعتراف خواهد کرد که ویژگی های داشتن یک کاسکوی خوب در خانه شباهت فراوانی با یک کودک شیرین و بی آزار دارد. همچنین هرکسی می تواند درک کند که یک جوجه کاسکو، درست شبیه نوزاد انسان است. اما جالب توجه این است که احساس ما نسبت به حتی یک کاسکوی ۶۰ ساله یا بیشتر، شبیه احساس ما نسبت به یک طفل ۳ یا ۴ ساله است. به همین دلیل، کسی که از یک کاسکو در خانه نگهداری می کند، همیشه خیال می کند یک نوزاد یا طفل کوچک در خانه دارد و این احساسی است که همه آدم ها در همة سنین به آن نیاز دارند. اما کاسکو حتی جالب تر از همه این گفته هاست. به این معنی که یک جوجه کاسکو، هم احساسی شبیه احساس داشتن یک نوزاد را به ما می دهد و هم با بیشتر شدن سنش و حتی در سنین پیری، حداکثر شبیه یک بچه در نظر ما جلوه می کند و هم در همة دوران زندگی­اش با ما، حتی یکصدم دردسرهای یک بچه را ندارد.

بنابه دلايل فوق؛ من ارزش های همجواری با یک کاسکو را چنان بالا می دانم که مطمئن هستم زوج هایی که بچه دار نمی شوند یا شرایط بچه دار شدن را ندارند، به سادگی می توانند از داشتن یک کاسکوی خوب در خانه به اندازه یک بچه لذت ببرند، بدون آنکه مجبور به تحمل مشکلات یک بچه باشند. کاسکو برای سالمندانی که دیگر غیر ممکن است بتوانند بچه دار شوند و نیز بچه هایشان از آنها دور شده اند، مونسی بچه مانند و بچه ای شیرین و بی دردسر است. خانم های خانه دار و شاغل، مردها و بچه ها در همه سنین نیز از داشتن یک کاسکوی خوب در خانه لذت می برند و کاسکو نیز از داشتن یک جفت عاطفی انسانی لذت می برد. با اوصاف واقعی فوق، کاسکو عطش بچه داشتن در خانواده­ ها را از بین می برد و من معتقدم که با توجه به دلایل منطقی برای نگهداری کاسکو  و علاوه بر سایر مزایایی  که ترویج فرهنگ کاسکوداری دارد، قابلیت جلوگیری از رشد جمعیت به عنوان بزرگترین فاجعه انسانی را هم می توان به ده­ها مزیت دیگر کاسکو افزود.

من شخصاً از میزان درک کاسکو و کشف صدها موضوع ناشناخته کاسکو توسط خودم شگفت زده شده ام. البته دیگران نیز از رابطه من با کاسکو و میزان اطلاعات مکشوفه من از کاسکو، چنین درک و توصیف و اعترافی را دارند. اما نظر شخصی خودم این است که خداوند نبوغی خارق العاده برای درک حقایق کاسکو در نهاد من قرار داده است. شاید این یک واقعیت باشد و شاید سرانجام می بایست کاسکو در مقطعی از زمان توسط یکی از بنی نوع بشر درست شناسایی می شد تا بشریت بتواند با بهره گیری از آن، عطش بچه خواهی­اش را کنترل کند و به این وسیله رشد جمعیت انسانی در جهان کنترل شود. و شاید مسئولیت شناخت و شناسایی و شناساندن کاسکو به دیگران را خداوند بر عهده من نهاده و شاید این فکر فقط یک خیال من باشد؟ اما هرچه هست، من به آن اعتقاد دارم و انبوهی از کشفیاتم که در شرایط معمول، شاید دیگران با میلیاردها تومان هزینه های تحقیقاتی نمی توانستند به آنها برسند، من به آنها رسیده ام. و اما مهم ترین کشف من در رابطه با کاسکو، توان یافتن برای «تولید و تکثیر انبوه کاسکو» است که این نیز فکر و طرحی است که برای اولین بار در جهان توسط من و برای کشورم مطرح می شود؟

با اجرای «طرح تولید و تکثیر انبوه کاسکو در ایران»، کشور ما قادر می شود که کاسکوهای موردنیاز جهان را تأمین کند و اگر بگویم که حداقل نیمی از خانواده ها در کل جهان، عاشقانه میل به داشتن یک کاسکو دارند و اگر بگویم که قابلیت درمان افسردگی و جلوگیری از افسرده شدن افراد توسط کاسکو، یک واقعیت محض است، شاید باید بپذیریم که عمده خانواده ها در کل جهان، به یک کاسکو نیاز دارند، اگرچه هنوز عمده مردم جهان این طوطی سخنگوی خارق العاده را نمی شناسند و با تولید انبوه و تبلیغ آن است که می توان خانواده­ها را در جهان به طور روزافزون متوجه این نیاز کرد.

بنابراین ما می توانیم تنها تولیدکننده انبوه کاسکو در جهان و برای همه کشورها باشیم و می توانیم با درست عمل کردن در اجرای این طرح بسیار عظیم، آن را در ردیف طرح های ملی و به عنوان یک صنعت منحصر به خودمان بپنداریم و برای همیشه آینده از آن بهره برداری کنیم. قیمت بین المللی صادرات هرجوجه کاسکوی وحشی ۵۰۰ دلار و هر جوجه کاسکوی دست پرورده ۱۰۰۰ دلار است و مردم جهان آمادگی دارند که سالیانه میلیون­ها قطعه کاسکوهای تولیدی و دست پرورده را خریداری کنند و این ارقام به معنای قابلیت صادرات کاسکو به میزان… میلیارد دلار در سال است.

حال تا چه حد ما بتوانیم از این ثروت عظیم و موهبتی که خداوند با واسطه نمودن این بنده، ابتدا به ما ایرانی­ها عرضه داشته است، استفاده کنیم و بتوانیم این تجارت جهانی را از آن خودمان کنیم، این موضوع بستگی به عزم و اراده ملی دولت ما دارد. چرا که طرح آن در اختیار من است و من این طرح را به ملت حال و آینده ایران هدیه می کنم و این نوشته را به عنوان سندی باقی می گذارم که دولت و مجلس محترم، اجازه غصب آن را به کسی ندهند – چرا که اگر به هر نحوی این طرح توسط افرادی بانفوذ غصب شود، اگرچه ممکن است آنها به جزء بسیار کوچکی از کل دستاوردهای این طرح برسند، ولی همان بلایی سر این طرح خواهد آمد که سر طرح­های قبلی من آورده شد (مستند توام با شواهدی کاملاً معتبر در حد برخی از مقامات عالی و زنده و مؤمن).

من با اعتقاد به این گفته ها؛ نظر دولت و مجلس محترم و تمامی مردم شریف خودمان را به قابلیت اجرای این طرح در کشورمان جلب می کنم. من توان تکروی و استفاده کوچک مقیاس از این طرح را دارم. اما همانند ۴ طرح قبلی ام که پنداشتم نباید شخصا از آنها بهره برداری کنم تا امکان استفاده ملی از آنها فراهم شود، این طرح را نیز به ملت حال و آینده ایران عزیز تقدیم می کنم. بنابراین، از دولت و مجلس محترم تقاضا دارم که به اجرای این طرح بها دهند. زیرا اقتصادی بودن اجرای این طرح و دیگر مزایای آن، بسیار واضح است. پس بهتر است آن مقامات و مجلسیانی که آینده درخشان ایران را آرزو دارند، هرچه زودتر بنده را بخواهند و تا هستم، از بنده در اجرای موفق این طرح استفاده کنند. البته به نظر من، باتوجه به تمایل خصوصی سازی امور توسط دولت و مجلس، شاید بهترین گزینه این باشد که «شرکت سهامی تولید و تکثیر کاسکو» ایجاد شود و با فروش سهام این شرکت به مردم، سرمایه دو تا ۵ هزار میلیارد تومانی آن ایجاد شود و نقش دولت و مجلس محترم در اجرای این طرح و اداره شرکت مذکور، حمایت معنوی از آن باشد. لازم به ذکر است که در اجرای این طرح، حداقل ۲۰۰ هزار شغل در کشور ما ایجاد می شود و درآمد ارزی حاصل از صادرات کاسکو به دیگر کشورها، یک میلیارد دلار با بیشتر در سال پیش بینی می شود. عنایت داشته باشید که در غیاب هرگونه آمار، ارائه این آمار تجربی قابل سرزنش نیست. چرا که اگر شرایط اجرای این طرح فراهم شود، قطعا اولین گام، فراهم کردن آمار هرچه دقیق تر خواهد بود و در آن صورت اگر دریابیم که میزان این درآمد ارزی، نصف یا چند برابر مقدار تخمینی ذکر شده باشد، ضرری متوجه دولت و ملت نشده است.

همچنین اگر به فرض محال، اگر دریابیم که امکان صادرات جوجه کاسکو توسط ما به دیگر کشورها وجود ندارد، باری حداقل خاصیت اجرای این طرح در مقیاسی کوچکتر، این است که نیازهای داخلی خودمان را می توانیم تأمین کنیم و همین کار کوچک نیز به معنی جلوگیری از خروج ارز برای واردات روزافزون فعلی کاسکو است و تحت چنین شرایط، اگر نتوانیم با کاسکو ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم، باری! ۵۰هزار شغل را می توان با کاسکو ایجاد کرد. البته اگر به صادرات مرغ عشق، قناری و میناهای تهرانی به کشورهای همجوار توجه کنیم، متقاعد خواهیم شد که هیچ دلیلی وجود ندارد که ما کاسکو تولید کنیم و دیگر کشورها که از قابلیت تولید انبوه آن بی بهره اند، مشتاق خرید تولیدات ما نباشند.

داشتن یک کاسکوی خوب در خانه

اما باید بدانیم که کاسکو فقط یکی از ۳۴۰ گونه از طوطی های شناخته شده در جهان است که از آنها حداقل ۶۰ گونه مورد علاقه مردم در سراسر جهان است. پس یک واقعیت بزرگ دیگر این است که چون حدود ۷۰ درصد کل اطلاعات موجود و کشفیات من درباره کاسکو، عیناً در مورد سایر گونه های طوطی نیز صادق است، تمام کارهای انجام شده روی کاسکو به معنای کار روی تمام گونه های طوطی ها و به خصوص ۶۰گونه گران قیمت و ارز آور برای تولید و صادرات است. اما به هرحال باتوجه به ویژگی های استثنایی کاسکو، می توان گفت که ما هر مقدار توان در تولید و صادرات کاسکو داشته باشیم، به همان مبلغ می توانیم از تکثیر و صادرات حدود ۵۰ تا ۶۰ گونه طوطی دیگر نیز کارآفرینی و ارزآوری برای کشورمان داشته باشیم، چرا که به اعتقاد من، مقبولیت کل این گونه ها در سطح جهانی را باید معادل کاسکو فرض نمود.

آمار مورد نیاز

اساس برنامه ریزی برای هر کار، داشتن آمار هرچه صحیح تر از تعداد افراد و عوامل درگیر با آن کار است. در خصوص کاسکو، متأسفانه ما هیچ یک از آمار زیر را در اختیار نداریم :

  1.  تعداد کاسکوهایی که تاکنون با خارج شدن ارز از کشور، وارد کشور شده اند.
  2.  تعداد کاسکوهایی که فعلاً در خانه های ما ایرانی ها وجود دارد.
  3.  تعداد کاسکوهایی که پس از وارد شدن به کشور در پرنده فروشی­ها یا خانه ها مرده­اند.
  4.  تعداد کاسکوهای سخنگو شده و سخنگو نشده در خانه ها.
  5.  تعداد خانواده هایی که پس از مطلع شدن از سخنگونشدن کاسکو، حاضر به نگهداری از آن شده یا اقدام به فروش آن کرده اند.
  6.  تعداد کسانی که متعاقب انتشار کتب کاسکوی نویسنده و اعلام حقیقت وجود کاسکوهای ماده همانند کاسکوهای نر، در کشور ما اقدام به جوجه کشی از کاسکو کرده و موفق شده یا نشده اند.
  7. تعداد کسانی که مایل هستند به عنوان شغل اصلی یا شغل دوم، از راه های جوجه کشی یا سخنگوکردن کاسکو کسب درآمد کنند.
  8.  تعداد کسانی که مایل هستند «شرکت سهامی تولید و تکثیر انبوه کاسکو» در ایران تأسیس و مورد بهره برداری عام قرار گیرد. یادآوری می شود که این طرح نویسنده، بزرگترین و مهم ترین دستاورد او طی ۶ سال کار شبانه روزی تحقیقاتی وی بوده و اجرای آن در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و در صورت راه اندازی شدن، ما قادر خواهیم شد که حداقل ۲۰۰ هزار شغل بی هزینه برای دولت در کشور ایجاد کنیم و این صنعت حداقل یک میلیارد دلاری را نصیب ملت حال و آینده خودمان کنیم. این طرح می تواند با حمایت مادی و معنوی دولت و مجلس یا فقط حمایت معنوی دولت و مجلس + فروش سهام آن به عموم مردم، در کشور ما راه اندازی شود.

بنابراین از شما هموطن گرامی می خواهم که برایم بنویسید که به فرض که نویسنده، کارآفرینی، ارزآوری و در نتیجه سودآوری خوب آن را به عنوان یک صنعت کاملاً بكر و منحصر به ایران، توجیه اقتصادی کند، آیا شما به عنوان یک دارنده کاسکو تا چه میزان حاضرید که در خرید سهام آن شرکت سرمایه گذاری کنید. البته می دانید که پاسخ دادن شما به این سئوال و هرسئوال دیگر در این درخواست، هیچ تعهدی برای شما ایجاد نمی کند و ارائه صحیح و صادقانه تک تک این اطلاعات، سرسوزنی به ضرر شما نیست و منحصراً یک آمارگیری غیر رسمی توسط نويسنده است تا بتواند در حرکت برای تحقق بخشیدن به موضوع اقتصادی کاسکو در سطح ملی، واقع بینانه تر نتیجه گیری کند.

شما اطلاعات حیرت انگیزی را در مورد کاسکو خواهید خواند و به علل عدم موفقیت احتمالی خودتان در سالم و زنده نگهداشتن کاسکو، پرکن شدن کاسکو و دیگر مشکلات خودتان با «کودک بالدار» پی خواهید برد. به هرحال مثل سایر علوم، تحقیقات درباره علم کاسکو نیز باید همچنان ادامه یابد، اما چرا ما باید در تکمیل این علم جدی و مصمم باشیم؟

جواب این سئوال از نظر من این است که اگر قرار باشد خانواده های ایرانی همچنان از این طوطی فوق استثنایی در خانه های خود همچون یک بچه عزیز نگهداری کنند، باید بتوانند آن را سالم و شاداب و زنده نگهدارند. همچنین اگر شما هم مثل من دوست دارید که «طرح تولید انبوه کاسکو» در کشور ما شروع شود و ملت ما از مزایای آن بهره مند شود، پس باید قبول کنیم که این ما هستیم که باید در تکمیل علم کاسکو و حتی دیگر طوطی های گران قیمت همت بگماریم. لذا به نظر من این علم از چنان اهمیتی برخوردار است که اگر ما در رشته دامپروری گرایشی تخصصی را به آن اختصاص دهیم و نیز در دانشکده های دامپزشکی، گرایشی تخصصی را به بهداشت و بیماری های کاسکو اختصاص دهیم و حتی دامپزشکانی متخصص در خصوص کاسکو داشته باشیم، کار بسیار به جایی انجام داده ایم؛ خلاصه آن که 70 درصد علم کاسکو با علم  مربوط به سایر طوطی ها مشترک است و بی شک، بهره های بسیار کلانی از تکوین این علم توسط ما نصيب کشور ما خواهد شد.

البته همانطور که می دانید، این حرف­ها فعلاً فقط حرف من است و هنوز دیگران همچون بنده، تحقیقات در مورد کاسکو و دیگر طوطی ها را از جمله اولویت­های تحقیقاتی نمی پندارند.

 واضح است که نویسنده در اجرای این طرح، فقط سود معنوی خودش را جستجو می­کند و تا وقتی همه امور آن شرکت، رسماً مورد حمایت و نظارت دولت و مجلس قرار نگیرد، هیچ ریالی از هیچ کسی بابت سرمایه گذاری در آن شرکت درخواست نخواهد شد. به عبارت دیگر، بنده که این درخواست را از شما دارم و شما که فقط صادقانه به تعدادی از سئوالات پاسخ می دهید، بدون هیچ هزینه ای جز ارسال یک نامه، فقط در راه منافع ملی گام بر می داریم. لذا از شما استدعا دارم که با ارسال یک نامه به سئوالات زیر پاسخ دهید – باشد که این اطلاعات، زمینه ساز راه اندازی صنعت تولید انبوه کاسکو در ایران شود:

  1. تاکنون چند قطعه کاسکو و در چه شرایطی (وحشی، اهلی و سخنگو) خریده اید؟
  2. آیا تاکنون در خانه شما کاسکو یا کاسکوهایی تلف شده اند؟
  3.  اگر تاکنون در خانه شما کاسکویی مرده است، چه حالی به شما و دیگر افراد خانواده دست داده است؟
  4.  آیا تاکنون در خانه شما کاسکویی فرار کرده است؟
  5.  آیا تاکنون شما یک کاسکو فرار کرده را گرفته اید؟
  6. نظرات و انتقادات شما در مورد کتاب های کاسکو چیست؟
  7. پیشنهاد شما در خصوص آینده ما ایرانی ها با کاسکو چیست؟
  8. نظر شما در مورد ضرورت تشکیل انجمن کاسکوی ایران/ گردهمایی سالیانه دارندگان کاسکو/ انتشار ماهنامه کاسکو / و برگزاری مسابقات کاسکوهای سخنگو و نمایشی و تأسیس «شرکت سهامی تولید انبوه کاسکو» در کشور ما چیست و تا چه حد مشتاق هستید که در هریک از امور فوق فعالانه شرکت کنید؟

با فرض اطمینان از حمایت دولت و مجلس از اجرای این طرح و سوددهی خوب آن برای سهامداران، حدوداً به چه مبلغ حاضرید در این شرکت سرمایه گذاری کنید.

توجه بفرمایید که جوابگویی شما به این سئوالات، برای برداشتن مهمترین گام در مورد کاسکو؛ یعنی تولید انبوه آن در کشور، برای تأمین نیازهای داخلی و صادرات به دیگر کشورها، بسیار مهم است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج