0

معرفی موردی سگ های تازی: سگ نژاد تازی افغانی

سگ نژاد تازی ایرانی

سگ­های تازی از قدیمی ترین نژادهای شناخته شده سگ هستند که از هزاران سال قبل مورد توجه آدمی بوده و توجه او را در به ستوه آوردن، به چنگ انداختن و کشتن شکار به خود جلب نموده اند. زیستگاه اصلی آنها جنوب غربی آسیاست و از گذشته های دور در قصرهای سلطنتی زندگی می کرده اند. در ایران نیز این سگ­ها بخوبی شناخته شده اند. از ویژگی های بارز آنها علاقه زیادشان به دویدن آن هم با سرعت زیاد می­باشد. در این پست یکی دیگر از سگ های تازی، سگ نژاد تازی افغانی را بررسی می کنیم.

سگ های تازی

تازی افغانی Afghan hound

تازی افغانی، یکی از جذاب ترین و زیباترین نژادهای سگ در جهان محسوب شده و با گذشت قرن­ها همچنان دست نخورده و خالص باقی مانده است. این حیوان در کوهستان های افغانستان جهت شکار بز کوهی، آهو و گربه وحشی استفاده می شده است. هنوز هم در افغانستان به عنوان سگ پاسبان و شکاری از آن استفاده می­شود و موهای فراوانش او را در برابر سرمای شدید این کشور محافظت می کند. این حیوان در دهه ۱۹۲۰ به بریتانیا و آمریکا منتقل شد.

مشخصات ظاهری: سگی بزرگ جثه و لاغر، با گوش هایی بلند است که بطرف عقب سر می ایستد. دارای چشمانی جذاب، درخشان و سیاهرنگ بوده، پاهایی بلند و صاف دارد و از این رو دونده بسیار خوبی به حساب می آید.

موهای قسمت سر بصورت پرپشت و آویخته به گونه ای جلب نظر می کند که گویی کلاه گیسی روی سر حيوان قرار دارد. متوسط قد حيوان نر معادل ۷۰ تا ۷۶ سانتی متر و در حیوان ماده 63 تا 69 سانتی متر بوده و میانگین وزن آن ۲۲ تا ۲۷ کیلوگرم می باشد. پوشش بدن بلند، ابریشمی و درخشان بوده و رنگ آن قهوه­ای، بلوطی، آتشی تا کرم رنگ است که در برخی قسمت ها همچون پوزه و اطراف چشم ها، قهوه ای تیره تا سیاه رنگ می شود. البته در افغانستان سه گونه مختلف از این سگ وجود دارد که شامل انواع مو کوتاه، زلف دار و مو بلند می­باشد.

سگ نژاد کاکر اسپانیل انگلیسی

خصوصیات اخلاقی: سگی مهربان و بسیار با محبت بوده و با کودکان به خوبی انس می گیرد، ولی گاهی اوقات نیز گوشه گیر و خجالتی می شود. این حیوان في الواقع یک تازی بسیار تیز بین بوده، از این رو استفاده از آن به عنوان سگ دیده بان بسیار مفید خواهد بود.

حیوانی پر تحرک و پر جنب و جوش بوده، در زمین های ناهموار و سخت بسیار چابک و سریع است و اصطلاحاً به آن سگ بادپا نیز می گویند. نگهداری آن سخت است و نیاز به تیمار روزانه دارد. در صورتی که ورزش کافی نکند، حسن خلق خود را از دست می دهد. متوسط طول عمر حیوان ۱۲ تا 14 سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج