0

معرفی موردی سگ های خانگی: سگ نژاد اشپیتز

سگ نژاد اشپیتز

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد اشپیتز آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

اشپیتز Spitz

به این حیوان در زبان فرانسه لولوی بزرگ و در زبان ایتالیایی Volpino می گویند. دم حلقه ای شکل و پیچ خوردة آنها که روی پشتشان قرار گرفته، یک علامت ویژه برای شناسایی سگ­های اشپیتز به حساب می آید. یکی از انواع این نژاد، اشپیتس گرگی یا ابریشمی است که ابتدا در کشور هلند پرورش داده شد.

مشخصات ظاهری: برخی از انواع آن بزرگ جثه بوده و قدی در حدود ۵۳ سانتی متر دارند. قد انواع متوسط آنها ۳۰ تا ۳۸ سانتی متر است و اشپیتز کوچک جثه یا مینیاتوری، ۲۰ سانتی متر ارتفاع داشته و به رنگ­های سفید، سیاه و قهوه ای دیده می شود. هر سه نوع آنها دارای صورتی کوتاه هستند که شباهت زیادی به صورت روباه دارد.

خصوصیات اخلاقی: اشپیتزها از بهترین نوع سگ­های محافظ و نگهبان خانه به حساب می آیند و تنها عیبی که دارند آن است که بسیار پر سر و صدا بوده و خیلی پارس می کنند و برای اهل خانه و همسایه ها ایجاد مزاحمت می نمایند. یک نوع دیگر سگ اشپیتز وجود دارد که به آن اشپیتز بلژیکی می گویند. موهای آن صاف بوده و به رنگش مشکی است. ممکن است دم دار یا فاقد دم باشند و در قایق ها و کشتی ها به منظور حفاظت نگهداری می شود.

سگ نژاد اشپیتز


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج