1

هر آنچه که در مورد غذای سگ­های کار باید بدانید

خوراک سگ­های کار

در ابتدا، غذاهای تجاری عرضه شده به بازار شامل «غذای سگ» و «غذای گربه» بود و تنها با این دو مارک به بازار عرضه می شد. تحقیقات بعدی نشان داد که نیاز غذایی حیوانات در زمان جوانی و سنین بالاتر و همچنین خوراک سگ­های کار متفاوت است. با رشد اطلاعات مردم در زمینه تغذیه حیوانات، انواع غذاها برای مراحل مختلف حیات آنها فراهم شد و توسط کارخانجات مختلف در دسترس مردم قرار گرفت. تحقیقات در این زمینه همچنان دارد و به ناگزیر دانش و درک کنونی ما در این زمینه را تغییر داده و جیره های غذایی آنها به همان تناسب تغییر می یابد. در این پست به بررسی غذای سگ­های کار می پردازیم.

غذای دوره های مختلف زندگی حیوانات خانگی

شکسپیر مراحل مختلف زندگی انسان را به هفت دوره تقسیم می کند. زندگی سگ­ها و گربه ها با ۳ و حداکثر ۴ دوره آن انطباق دارد که شامل دوره «رشد»، «بلوغ» و «پسابلوغ» است. دوره رشد را می توان به دو دوره «نوجوانی» و «جوانی» تقسیم کرد. این موضوع بخصوص در مورد سگ­های بزرگ صدق می کند که دارای رشد اولیه سریعی هستند. رشد سریع اولیه آنها با نژادهای کوچک سگ مشابه است ولی پس از آن، سگهای بزرگ در مقایسه با نژادهای کوچک و متوسط دوره رشد طولانی تر ولی آهسته تری را تجربه می کنند.

توجه به این تغییرات در طول دوره حیات حیوان و تغذیه مناسب آنها با توجه به آن، حیوانات سالم تر و خوشحال تر و با طول عمر بیشتری فراهم می کند. در طول سالیان اخیر طول عمر سگ­ها و گربه های خانگی افزایش یافته است و در حالی که عوامل مختلفی در آن دخالت دارد، تغذیه مناسب آنها نقش برجسته ای بازی می کند و باعث می شود که حیوانات از نظر اندازه بدنی و نیز طول عمر به ظرفیت ژنتیکی خود برسند. حیوانات در شرایط طبیعی به ندرت قادر به دریافت غذای مناسب و كامل در تمامی دوره های زندگی خود هستند و چه بسا در برخی دوره ها با کمبود موقتی مواد مغذی روبرو گردند. اگرچه غذاهای حیوانی چه به صورت خانگی و یا تجاری نمی تواند جیره ایدآلی برای همه حیوانات در هر دوره از زندگی آنها باشد زیرا به درستی نمی­دانیم حیوان عملاً با چه چالش هایی روبرو است. همچنین نمی توانیم تغییرات جزئی و فردی زندگی آنها در طبیعت را بدانیم، لذا جیره­ای بر اساس نیازهای متوسط گروهی از حیوانات در هر مقطع زندگی آنها نوعی تبعیت از بخت آنها در طبیعت است.

طول عمر مردان و زنان در دنیای پیشرفته امروزی از طریق استفاده از سرپناه، مواظبت های بهداشتی و پزشکی و نیز برتر و بالاتر از همه آنها، تغذیه مناسب افزایش یافته است. این موضوع در مورد حیوانات نیز صدق می کند. تأمین غذای بهتر موجب اداره مؤثرتر و طول عمر بیشتر آنها می­شود.

خوراک سگ­های کار

سگ­های کار

سگ­های کار احتیاج به انرژی بیشتری دارند و آنهایی که در شرایط بیرون از خانه و در شرایط آب و هوایی نامناسب به فعالیت می پردازند احتیاج به انرژی باز هم بیشتری دارند. در بسیاری از موارد افزودن مقدار غذای مصرفی آنها ناکافی است و برای تأمین نیازهای انرژی آنها باید از یک غذای پرانرژی استفاده کرد. ظرفیت معده در آنها محدود است. بعلاوه سگ­های کار در انتهای روز ممکن است به شدت خسته باشند و نتوانند مقدار زیادی از غذاهای کم انرژی را مصرف کنند.

سگ­هایی که نیازهای انرژی آنها در زمان های مختلف سال تغییر می کند، لازم است در دوره های غیر کاری از جیره معمولی دوره بلوغ استفاده کنند. یک تا دو هفته قبل از اینکه حیوان نیاز بیشتری به انرژی پیدا کند، به تدریج انرژی جیره را افزایش می دهیم تا مکانیسم های دستگاه هاضمه بدن به تدریج آماده شوند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 3.3]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. الهه گفت:

    سلام . تشکر از مطالب خوبتون
    من میخواستم امتیاز ۵ بدم به این مطلب ولی اشتباهی ۱ ثبت شد .
    چون نمیدونستم که امتیاز هر ستاره چه عددی هست و امتیاز ۱ کدوم طرف و ۵ کدوم طرفه .
    لطفا تدبیری اتخاذ کنید که بشه با دقت بیشتری به مطالب خوبتون امتیاز بدیم . 🐾🙏

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج