0

پرورش طوطی کاکادو(تغذیه،تعیین جنسیت)

تغذیه طوطی کاکادو

کاکادو به علت هوش فوق العاده و طبیعت فعال و شادابی که دارد، به یکی از محبوب ترین پرندگان زینتی تبدیل شده است. بارزترین نشانه یک کاکادو تاج یا کاکل روی سر می باشد که گاهی آن را برافراشته می کند و در انواع مختلف آنها این کاکل در اشکال مختلف وجود دارد. منقار قوی، جثه تقریباً بزرگ نسبت به سایر طوطی­ها و روابط صمیمی آنها از دیگر مشخصات بارز کاکادوها می باشد. دراین مطلب پرورش طوطی کاکادو ، تغذیه طوطی کاکادو و روشهای تعیین جنسیت طوطی کاکادو را بررسی می کنیم.

نگهداری از طوطی کاکادو

طوطی کاکادو به گونه ای استثنایی است و بیشتر به جهت آکروباتیک بودنش جذابیت دارد تا سخن گفتنش. البته در بعضی از انواع آنها سخنگوهای با استعداد هم یافت می شود. آنها عموماً سفید با کاکل زرد نیستند و انواع آنها با رنگ و شکل و شمایل مختلف یافت می شوند و حتی بعضی از گونه ها در خطر انقراض قرار دارند و محافظت شده هستند.

با توجه به صدای ناهنجار، جثه بزرگ و منقار قوی، آنها می توانند به وسایل مختلف آسیب وارد کنند بنابراین نگهداری از طوطی کاکادو آسان نخواهد بود. با وجود این اگر توجه کافی به این نوع طوطی دارید، به شما علاقه زیادی نشان می دهد و به پرنده ای بسیار رام و اهلی تبدیل می شود و وابستگی شدیدی به صاحبش دارد.

در نوع صورتی کاکادو اگر به این پرنده توجه کافی نشود، به عارضه کندن پرها دچار می گردد و در صورت بروز حرف کردن آن بسیار دشوار خواهد بود. کاکادوها در همه حال چه خوشحالی و چه ناراحتی و یا برای جلب توجه کردن همیشه جیغ های وحشتناکی می زنند که همین جیغ­ها طرفداران آنها را کم کرده است.

در کل اگر شما وقت کافی برای سپری کردن با پرنده دارید اقدام به خرید کنید در غیر اینصورت یا شما از دست پرنده کلافه خواهید شد و یا پرنده از دست شما و قاعدتاً این رفتار عاقبت خوشی نخواهد داشت. به هر حال در من که وقت کافی ندارید و تمایل به نگهداری این پرنده دارید بهترین کار نگهداری جفت است که شامل هزینه سنگینی خواهد شد.

تغذیه طوطی کاکادو

تخمه و دانه های دیگر مانند بادام و پسته همراه با میوه و سبزیجات غذای این گونه طوطی است. اگر از کاکادوهای بزرگ نگهداری می­کنید دادن گردو و بادام سخت به صورت درسته هم مانعی نخواهد داشت. در کل جیره آنها همان دانه های مختلف مانند تخمه، بادام، بادام زمینی و حتی بعضی از دانه های ریز مانند تخم کتان و ارزن می باشد که حتی کاکادوهای بزرگ هم قادر به پوست کردن و خوردن این دانه های کوچک هستند.

در رژیم آنها حتماً از میوه و سبزیجات مانند سیب و کاهو استفاده کنید و برخی حبوبات پخته هم گهگاه در اختیارشان قرار دهید تا در صورت تمایل از آنها هم استفاده کنند. راز موفقیت در جلای پرهای کاکادوها تأمین کلسیم و مواد معدنی و ویتامین هاست که در همان میوه و سبزیجات یافت میشود ولی با این وجود، دادن مکمل های تغذیه و حتی سپیا به كاكادوها مانعی نخواهد داشت و در صورت نیاز می توانید آنها را نیز تهیه کنید.

اکثر کاکادوهای اهلی سر میز با شما غذا خواهند خورد و می توان هر چیزی را به آنها داد به غیر از چیزهایی که دستگاه گوارش طوطی ها را دچار اختلال می کند مانند (پنیر، نمک، ادویه جات و…)

تعیین جنسیت و تکثیر طوطی کاکادو

پرنده ماده بالغ از روی عنبیه قرمزش قابل تشخیص است و نرها چشمانی سیاه دارند. کاکادوها به راحتی با هم جفت می شوند و تکثیر آنها نسبتاً آسان است و بعضی از آنها به راحتی تکثیر می شوند.

برای تکثیر نیاز به یک جفت آماده که با هم جفت شده اند و یک پاسیو داخلی یا خارجی دارید. تکثیر در لانه بهتر از کنده توخالی است. تکثیر کاکادوها با اکثر طوطی ها یکسان است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج