0

پیشگیری و درمان بیماری های تک یاخته ­ای طیور

درمان و کنترل کوکسیدیوز طیور به طور خلاصه معیارهای بهداشتی، استفاده از آب خوری ها به طور صحیح و استفاده اصولی و منطقی از دانخوری­ها و جلوگیری از ورود مدفوع در داخل آنها اساس کنترل بیماری را تشکیل می دهد.برای آشنایی بیشتر با موارد پیشگیری و درمان بیماری های تک یاخته­ ای طیور به ادامه این پست دقت فرمایید.

درمان بیماری های تک یاخته­ ای طیور

درمان و کنترل کوکسیدیوز طیور

 استفاده از بستر خشک و برگرداندن بستر یا تعویض منظم بستر بایستی به منظور جلوگیری از ضایعات کوکسیدیوز انجام شود. داروهای ضد کوکسیدیوزی را ممکن است در غذا در دزهای پیشگیری کننده بکار برد. اما استفاده از آنها جایگزینی برای معیارهای بهداشتی نمی باشد.

این کار عاقلانه نیست که زیاد روی داروهای ضد کوکسیدیوزی تکیه نمود و مدیریت خوب را فراموش کرد. دقت خاص در فصل بارندگی وقتی رطوبت همراه با درجه حرارت مناسب وجود دارد و هاگدار شدن اواوسیت­ها را میسر می سازد لازم است. هرگاه بستر مرطوب شود آنوقت ۵ تا ۷ کیلوگرم پودر آهک را می توان پاشید و با بستر مخلوط کرد به نحوی که یک ناحیه ۱۰۰ فوت مربعی را پوشانید.

آهک رطوبت را جذب کرده و جرارت لازم برای کشتن اواوسیت­ها را فراهم آورده و سایر تخم انگل­ها یا باکتری ها را می کشد. در موارد همه گیری بالینی این مسئله اساسی به نظر می رسد که پرندگان مبتلا از نظر بالینی را خارج کرده و جدا ساخت چون این قبیل پرندگان اواوسیت ها را همه روزه خارج می سازند. از این قرار سلامتی سایر پرندگان را به خطر می­اندازند.پیشگیری و درمان بیماری های تک یاخته ­ای طیور

پیشگیری و درمان بیماری های تک یاخته ­ای طیور

پیشگیری و درمان هیستومونیازیس

هیچ گونه داروئی و پیشگیری و درمان بیماری های تک یاخته­ای طیور برای این بیماری وجود ندارد. اسهال گوگردی علامت تیپیکی از برای این بیماری است و در موارد پیشرفته بیماری مشاهده می شود که با جداسازی پرندگان مبتلا می توان از بروز بیماری تا حد زیادی جلوگیری به عمل آورد.پیشگیری و درمان بیماری های تک یاخته ­ای طیور


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 3]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج