0

گربه مسن:بررسی وضعیت ناخن­ها و کوتاه کردن آن­ها

وضعیت ناخن­ها و کوتاه کردن آن­ها

گربه مسن به علت عدم تحرک، چالاکی و چابکی مورد انتظار با توجه به روند افزایش سن، علاقه­ای به چنگ زدن از خود نشان نمی­ دهند. بنابراین بسیاری از مشکلات ناشی از چنگ زدن گربه­ ها به اسباب ­بازی­های بچه­ ها و اثاثیه منزل خودبه ­خود حل خواهد شد، ولی در عوض با توجه به عدم سایش و ساییدگی ناخن­ها، طول چنگال­ ها به تدریج بلندتر و طولانی ­تر شده، به ­طوری که گاهی راه رفتن را برای گربه مختل می­سازد. در پست های قبلی هر آنچه که در مورد پیری در گربه باید بدانیدهر آنچه که در مورد پیری در گربه باید بدانید را بیان کردیم در این پست در مورد گربه های مسن و وضعیت ناخن­ها و کوتاه کردن آن­ها را بررسی می کنیم.

بررسی وضعیت ناخن­ها و کوتاه کردن آن­ها

در این­گونه موارد، لازم است پای گربه را بالا نگه داشته و با در نظر گرفتن ناحیه ­ای که باید ناخن قطع شود در حد فاصل بین قسمت سفیدی انتهایی ناخن و ناحیه گلی رنگ ناخن با وسیله­ای که برای این کار در نظر گرفته شده، به راحتی ناخن را قطع نمود. لازم است بعد از قطع ناخن محل به ­وسیله یک سوهان مخصوص ناخن سایش داده شود.

در صورتی که این روش موفقیت­ آمیز و کارساز نبوده، راهی جز برداشت و حذف چنگال ­های گربه نخواهید داشت، هر چند این کار مشکلاتی را برای گربه شما ایجاد می­کند و عملآ بسیاری از اعمالی که گربه روزانه باید انجام می­دهد، از او سلب خواهید شد، نظیر بالا رفتن از دیوار و موانع، شکار پرندگان و تمیز کردن وضعیت پوشش خارجی بدن به همین علت بسیاری از دوستداران گربه و انجمن­ های حمایت از حیوانات با این کار موافق نبوده، حتی در بعضی از کشورها این کار ممنوع گردیده، امروزه توصیه می­کنند، با خرید وسایل بازی مورد علاقه گربه که اختصاصی می­باشد می­توان او را سرگرم کرد، با انجام تمرین و بازی دادن با این­گونه وسایل سرگرم ­کننده می­توان گربه را از انجام چنگ زدن به اثاثیه منزل باز داشت.

 وضعیت ناخن­ها و کوتاه کردن آن­ها

 


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج