0

آشنایی با تقسیم بندی کلی نژادهای سگ

اصول تقسیم بندی سگ­ها بر پایه نوع استفاده بشر از این موجود زیبا و یا بر اساس ویژگی های ظاهری این حیوان می باشد..دراین مقاله با تقسیم بندی کلی نژادهای سگ آشنا می شویم با ما همراه باشید.

تقسیم بندی کلی نژادهای سگ

اصول تقسیم بندی سگ­ها بر پایه نوع استفاده بشر از این موجود زیبا و یا بر اساس ویژگی های ظاهری این حیوان می باشد. از این رو سگ­ها را به 6 گروه تقسیم می کنند که البته این نوع تقسیم بندی در کشورهای مختلف متنوع است:

  1. سگ­های کار
  2. سگ­های شکار
  3. سگ های تازی
  4. تریر ها
  5. سگ های خانگی
  6. سگ های عروسکی

البته در ایالات متحده امریکا در تقسیم بندی نژادی سگ­ها، سگ های ورزشی یا نظامی و سگ های غیر ورزشی نیز آمده است.

تقسیم بندی کلی نژادهای سگ

سگ های کار

این گروه یکی از وسیع ترین گروهای نژادی سگ­ها را در بر می گیرد. این قبیل سگ­ها اغلب به منظور کمک به بشر در زمینه های گوناگونی همچون حفاظت از گله، نگهبانی، جستجو، کاوش، امداد و نجات و یا به عنوان سگ های سورتمه کش در نواحی قطبی تربیت شده و به کار می روند. از سویی دیگر اکثر این حیوانات دارای شخصیتی متین و دوست داشتنی هستند و این امر باعث شده تا در کنار تمام فواید کاری آنها، به عنوان دوست و مصاحبی دلنشین نیز در کنار انسان زندگی کنند. شاید بتوان گفت که داشتن جثه ای اغلب بزرگ و قدرتمند و همچنین توانایی حیوان در پارس کردن با صدای بلند و رسا که حس ترس و وحشت را در هر انسانی بر می انگیزد، این حیوانات را متناسب این نوع کاربرد و بهره وری برای انسان نموده است.

سگ­های شکاری

سگ ها هزاران سال است که در زمینه های مختلف بویژه در امر شکار، یار و همراه همیشگی انسان بوده اند. امروزه سگ های شکاری به گونه ای تربیت می شوند که بر خلاف اجداد خود، شکار را نمی گیرند، بلکه آنها را رم داده، دنبال می کنند و پس از شکار شدن، به نزد شکارچی می آورند. این گروه از سگ ها بسیار پر انرژی، پرکار و مطیع بوده، به علت خصوصیات و توانایی های فوق العاده شان گاه به عنوان سگ خانگی نیز نگهداری می شوند. در این گروه ۱۹۳ نژاد قرار می گیرد

سگ های تریر

اولین سوابق مکتوب در مورد تریرها به قرون 16 و ۱۷ میلادی باز می گردد. کلمه تریر یک اصطلاین به معنای سوراخی است که حیواناتی نظیر روباه و یا خرگوش در زمین حفر می نمایند و در واقع این نام، با توجه به علاقه ای که این گروه از سگ­ها، به تعقیب شکار تا سوراخ خود داشتند، برای آنها انتخاب شده است. اصلیت سگ­های تریر اغلب انگلیسی است، به گونه ای که به آنها سگ های ملی انگلیس نیز می گفتند. تریرها دارای تاریخچه ای طولانی در زمینه شکار و جنگیدن هستند و با داشتن پاهایی کوتاه و اندامی انعطاف پذیر، به خوبی و با انرژی و چابکی خیره کننده ای در میان علفزارها می­دوند. در گذشته، شکارچیان آنها را جهت شکار روباه در کوله پشتی و خورجین خود حمل می کردند. اخیراً از این سگ ها به عنوان سگ عملیاتی نیز استفاده می شود. در حدود ۲۸ نژاد در این دسته قرار می گیرد

سگ های خانگی

در این گروه 24 نژاد سگ قرار می گیرد که مشهورترین آنها پودل است.

سگ های عروسکی

سگ های عروسکی از بعد علاقمندی زیاد به انسان و ایجاد صمیمیت خاص با او پیشرفت قابل توجهی کرده­اند. 25 نژاد در این گروه قرار می گیرد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج