0

آشنایی با جراحی های زیبایی در سگ

جراحی های زیبایی در سگ گوش بری سگ

در سگ­ها اصولاً دو نوع جراحی زیبایی عمده انجام می شود که یکی جراحی قطع دم سگ و دیگری قطع گوش سگ می باشد. در ادامه به جراحی های زیبایی در سگ ها می پردازیم.

جراحی های زیبایی در سگ

قطع دم سگ

این جراحی اغلب در هفته اول زندگی توله ها انجام می شود. زیرا در این دوره هنوز اعصاب دم رشد و تکامل لازم را پیدا نکرده اند و در ضمن کبد حیوان نیز هنوز توانایی متابولیزه کردن داروی بیهوشی را ندارد. از این رو بدون نیاز به داروی بیهوشی، می توان این جراحی را انجام داد. اندازه ای از دم که طی این عمل برداشته می شود بستگی به نوع نژاد سگ مورد نظر دارد. پس از برداشت قسمت مورد نظر دم ، پوست باقیمانده بخیه می شود.

قطع دم در نژادهای دابرمن پینچر، باکسر، بولداگ، مینیاتور پینچر و برخی دیگر از نژاد ها رواج بیشتری داشته و صرفاً جهت زیبایی حیوان انجام می گیرد.

قطع دم سگ

 

قطع گوش سگ (گوش بری)

جراحی قطع دم سگ یا گوش بری را تنها در یکسری از نژادهای خاص همچون باکسر، گریت دین، دوبرمن پینچر و برخی نژادهای خاص دیگر انجام می دهند. در نژاد دوبرمن و باکسر در سن ۹-۸ هفتگی و در گریت دین بعد از ۱۰-۹ هفتگی این عمل انجام می شود. علت این جراحی را برخی خلع سلاح شدن حیوان هنگام درگیری با سایر حیوانات می دانند ولی عمده تقاضای این عمل جراحی، برای زیبایی حیوان بوده و با این عمل، قسمتی از لاله گوش حیوان برداشته می شود، به گونه ای که گوش حیوان به شکل صاف و مستقیم رو به بالا قرار بگیرد. در برخی از کشورها انجام این عمل جراحی غیر قانونی بوده و در صورت اقدام، صاحب سگ و جراح دامپزشک جریمه خواهند شد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج