0

بیماری کندن پرها (پرخواری) شترمرغ

بیماری کندن پرها (پرخواری) شترمرغ

پرخواری در شتر مرغ با نشانه های ظاهری بد در پرها به علت کنده شدن پرها توسط پرنده و خونریزی و زخم ایجاد شده در آن می باشد.این عارضه ناپسند رفتاری در شترمرغ می باشد درمقاله های قبل در مورد بیماری های انگلی و متابولیکی در شترمرغ پرداختیم درادامه علل ، علائم ، درمان و پیشگیری بیماری کندن پرها (پرخواری) شترمرغ بیان می گردد.

کندن پرها (پرخواری)

این بیماری یک عارضه ناپسند رفتاری می باشد که بیشتر در ماده ها بروز می کند که اگر در یک پرنده ایجاد شود دیگر پرندگان هم به تقلید از او شروع به پرخواری می کنند.

علت

به سبب مشکلات روانی (استرس) – تغذیه ای – آب و هوای نامناسب و وجود شپشک بوجود می آید. همچنین اگر غذا فقط به صورت پلت باشد باعث ایجاد این بیماری می شود.

علائم

بیماری کندن پرها (پرخواری) شترمرغ ایجاد یک ظاهر ناخوشایند در پرهای پرنده به دلیل کنده شدن پرها که همراه با زخم و خونریزی در پشت پرنده بخصوص در ناحیه انتهائی می باشد.

درمان

  1. خارج کردن پرنده مقصر از گله تا از گسترش این رفتار در بقیه گله جلوگیری به عمل آید
  2.  از بین بردن عوامل استرس زا مانند سروصدا، جایگاه متراکم و غیره…..
  3.  مالیدن الکل رقیق شده و یا مواد شیمیایی بودار به محل پرخواری که عمدتاً پشت حیوان می باشد
  4. قرار دادن حفاظ به نوک حیوان و مشغول کردن حیوانات. اگر جواب نداد قرنطینه کردن حیوان بیمار

پیشگیری

سرگرم کردن حیوانات بوسیله ایجاد تنوع و تغییر در ساختمان مواد غذائی بطوری که قسمت اعظم جیره غذائی را علوفه سبز تشکیل بدهد. بهتر است که غذا را در طول روز به دفعات به حیوان داده شود. تماس منظم با پرنده و استفاده از سایبان کاملاً نور گیر.

یک پیشنهاد: برای سرگرم کردن حیوان سعی کنید از وسائل سرگرم کننده استفاده کنید. مثلاً با قرار دادن یک توپ سبز رنگ تو پر بزرگ، حیوان ساعت ها سرگرم می شود؛ زیرا حیوان فکر می کند که ان یک ماده خوراکی است که در اثر نوک زدن به ان توپ حرکت کرده و حیوان نیز به دنبال توپ می رود. این خود باعث راه رفتن حیوان می شود که خود عاملی برای جلوگیری از بیماری های اندام حرکتی می باشد.

بیماری کندن پرها (پرخواری) شترمرغ

بیماری کندن پرها (پرخواری) شترمرغ


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج