0

تغذیه طوطی ملنگو و نحوه تعیین جنسیت آن

در ادامه این مطلب به تغذیه طوطی ملنگو آن ها می پردازیم . در کشور مصر و در طول بهار، تغذیه این پرندگان از انواع توت تشکیل می شود و در طول تابستان به تغذیه از میوه درخت نخل یعنی خرما هم می پردازند، گاهی به مزارع آفتابگردان و ذرت رفته و از دانه این نوع گیاهان هم استفاده می کنند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد تعیین جنسیت طوطی ملنگو با ما همراه باشید.

رژیم غذایی

جوجه های طوطی ملنگو در حیات وحش در سوراخ درختان رشد کرده و به زندگی ادامه می دهند، خوراک طوطی های ملنگو شامل لیست متنوعی از انواع جوانه ها، میوه ها، سبزیجات، فندقی (میوه)، انواع توت ها، و بذر است، گله وحشی این نوع طوطی ها نیز گاهی با پرواز چندین مایل دورتر از قلمرو خودشان به علوفه مزارع و باغ ها هجوم می برند و باعث اسیب های گسترده می گردند. طوطی های کوچکتر گاهی از برگ های تازه گل رز هم تغذیه می کنند، در هند، معمولاً غذای اصلی آنها را دانه غلات تشکیل می دهد و در طول زمستان این طوطی ها از نخود کفتری تغذیه می کنند.

غذای این پرنده در اسارت شامل انواع زیادی از مواد غذایی می باشد که مهمترین آنها عبارت هستند از تعدادی از میوه ها، سبزیجات، دانه های مغذی، و مقادیر بسیار اندکی از گوشت پخته برای تأمین پروتئین مورد نیازش، این در حالی است که از مصرف موادی همچون روغن، نمک، شکلات، الكل و غذاهای دارای مواد نگهدارنده برای تغذیه این پرنده باید اجتناب نمود.

به طور کلی تخمه، بادام پوست کنده شده، میوه جات و سبزی ها و کلاً غذای طوطی های متوسط تا بزرگ را می توان به او داد که بهتر است مرتباً میوه و سبزیجات نیز به آن افزوده شود.

تعیین جنسیت طوطی ملنگو

تعیین جنس طوطی ملنگو قبل از بلوغ کاری بسیار سخت و دشوار است. اما پس از بلوغ می توان به راحتی طوطی ملنگوی نر و ماده را از روی مشخصات ظاهری تشخیص داد. طوطی ملنگوی نر دارای طوقی به رنگ مشکی بر روی گردن است که این طوق از زیر منقار آغاز شده و به سوی پس سر پرنده ادامه می یابد. در زیر طوق مشکی مذکور در پس سر، طوق دیگری به رنگ سرخ نیز قرار دارد. طوطی ملنگوی ماده فاقد طوق مذکور می باشد و از لحاظ رفتاری، رفتاری آرام تر از طوطی ملنگوی نر دارد.

تعیین جنسیت: پرنده نر بالغ را می توان براحتی از روی حلقه صورتی رنگ دور گردن و علامت سیاه رنگ روی صورت شناخت که در ماده چنین علامتی وجود ندارد.

پرندگان نابالغ: شبیه پرندگان بالغ هستند اما منقار آنها کم رنگ تر و رنگ عنبیه آنها خاکستری است.

نکته: از آنجا که حلقه مشخص دور گردن در جنس نر این پرنده تا ۳ سالگی ظاهر نمی شود نمی توان سن و جنس این پرنده را با اطمینان تخمین زد.

تقلید صدا

این پرنده توانایی یادگیری کلمات را دارد اما به این معنی نیست که توانایی یادگیری کلمات را همانند کاسکو وطوطی­های بزرگ داشته باشد به طور کل کمی بی استعداد به نظر می رسد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 6 امتیاز از مجموع: 2.8]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج