0

دشمن آهو و معرفی شکارگرهای طبیعی آهوان

آهوان برای مقابله با شکار گران طبیعی رفتارهای ضد شکارگری دارند. عموماً یکی از اعضاء گله گوش به زنگ خطرهای پیش بینی نشده است.ما در این قسمت با حیواناتی که دشمن آهو هستند آشنا میشویم.

شکارگرهای طبیعی آهوان

این حیوانات روش های مختلفی برای ابلاغ خطر دارند مانند پا به زمین کوبیدن با پای جلو، عطسه کردن، ایستادن و دم تکان دادن و یورتمه رفتن (پریدن هم زمان روی چهار پا). این الگوهای انتقال علامت، مطلقاً برای اعلام خطر طبیعی استفاده می شوند.

گزارش شده است نرخ مرگ و میر در گله های ترکیبی آهوان هندی یا گله های فامیلی نسبت به گله هایی که همه نر هستند به وضوح بالاتر است زیرا سگ های وحشی به بره های جوان حمله کرده آنها را شکار می­کنند. نرخ میانگین مرگ و میر سالانه در گله های ترکیبی 2/0 است و بیش ترین مرگ و میر در جوان ها گزارش شده است. جوان ترین آهوان به وسیله سگ های وحشی شکار می شوند.

آهوان هندی یکی از گونه های شکار توانمند برای گوشت خواران بیابان تار است. موهای آهوان هندی در جایگاه سگ های وحشی، روباه معمولی ، روباه بیابانی و گربه جنگلی پیدا شده است .

روباه اساساً آهوان خیلی جوان را شکار می کند در صورتی که گربه ها جوان ها را شکار می کنند و گرگ، شغال و سگ وحشی جوان ها و بالغین را شکار می کنند. شکارگر اصلی آهوی هندی سگ های وحشی هستند.

دشمن آهو

دشمنان اصلی آهو در ایران، معمولاً گوشت خوارانی نظیر پلنگ، یوز یا یوزپلنگ و گرگ هستند و تنها وسیله دفاعی آهو در مقابل حمله آنان فرار است. سرعت آهو، موقع فرار ۸۰ کیلومتر در ساعت است در حالی که سرعت یوزپلنگ در دقایق اولیه حمله، بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

در فصل جفت گیری آهوان ایرانی بین نرها نزاع می شود و در این هنگام زیاد توسط گرگ، شغال و حتی کفتار شکار می شوند. هم چنین گزارش شده است که دشمنان طبیعی جبیر بیش تر شغال و گرگ و احتمالاً کاراکال است.

در مطالعه ای که به منظور رهاسازی آهوان به زیستگاه های قبلی صورت گرفته گزارش شده است که شکارگرهای منطقه به ندرت گرگ، گاهی سگ وحشی و معمولاً روباه قرمز و به علاوه عقاب های مهاجر هستند.

مندلسون گزارش کرده است که شکارگرهای آهوان و دشمن آهو گرگ ها و کاراکال هستند و وقتی آهوان برای تغذیه از درختان آکاسیا به دره های باریک وارد می شوند توسط پلنگ شکار می شوند.

 

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج