0

راهنمای کامل خرید همستر

همستر را بهتر است از یک محل معتبر و مناسب تهیه نمود. زیرا گاهی همستری که خریداری می شود به حد کافی اهلی نبوده و یا مبتلا به بیماری می باشد. توصیه می شود همستر در سنین پایین خریداری شود زیرا در این صورت حیوان این قابلیت را خواهد داشت که فرامین صاحب خود را به خوبی دریافت کرده و آنها را بخاطر بسپارد و نیز از رفتار تهاجمی حیوان کاسته شده و بسیار راحت تر می توان آن را در دست گرفت و از نگهداری آن لذت برد. در ادامه راهنمای کامل خرید همستر را بیان می کنیم.

https://boghalamoon.com/

تهیه همستر

سن مناسب برای خرید این حیوان ۱ الى ۲ ماهگی است ولی باید این نکته را نیز در نظر داشت که در اوایل بچه همسترها تمایل زیادی به رام شدن از خود نشان نمی دهند ولی به مرور زمان این حالت برطرف می شود. حتماً توجه شود همستری که خریداری می شود حیوانی سالم باشد، اگر چه تمام جنبه های سلامت حیوان را نمی توان از ظاهر حیوان تشخیص داد ولی به هر حال ظاهر حيوان معیار خوبی برای تشخیص سلامتی حیوان است به طوری که یک حیوان سالم دارای پوششی تمیز و یکنواخت و نرم بوده و چشم ها براق و کاملاً باز بوده و حیوان نباید لاغر باشد، البته چاقی پیش از اندازه نیز مطلوب نیست.

برای تشخیص سن علاوه بر جثه حیوان (در سن ۴ الی ۶ هفتگی حدود  یک همستر بالغ هستند)، درون گوش های همسترهای جوان موهای ریز سفیدی وجود دارد که با افزایش سن این موها از بین می روند و در سنین بلوغ گوش ها کاملاً فاقد مو می باشند.

بازدید بینی، گوش ها، شکم، دندان­های پیشین و اندام­های حرکتی الزامی است. بسیار مشاهده شده است که همستر ها وقتی دوران نوزادی خود را می گذرانند (سنين 1 الي ۲ هفتگی) قسمتی از دست یا پای آنها توسط سایر خواهران و برادرانشان خورده می شود و بعد از بزرگ شدن حیوان این عارضه نمود پیدا می کند ولی این مشکل در صورتی که کل اندام را درگیر نکرده باشد فقط از لحاظ زیبایی حیوان اهمیت داشته و مشکل خاصی برای همسترهایی که در خانه نگهداری می شوند ایجاد نمی کند. البته این حالت همسترهایی را که در طبیعت زندگی می کنند دچار مشکل می کند ولی به هر حال این گونه حیوانات نیازمند توجه و مراقبت بیشتری هستند و همیشه باید این نقص عضو را و رفتار با آنها در نظر گرفت.

همستر هایی که روی بدن آنها محل زخم وجود داشته باشد برای نگهداری زیاد مناسب نیستند زیرا نشان دهنده دعواهایی است که با همسترهای دیگر انجام داده و احتمالاً بیانگر روحیه پرخاشگری و عصبی بودن در حیوان است. به این نکته نیز حتماً باید توجه کرد که هرگز حیوانی که مبتلا به آبریزش چشم و بینی بوده و یا کسل و بی حال است خریداری نگردد و نیز توجه شود که ناحيه خلفی حیوان مرطوب وکثیف نباشد زیرا در این صورت به احتمال زیاد حيوان مبتلا به مشکلات تنفسی با گوارشی ( اسهال) می باشد. بهترین زمان بری اقدام به خرید همستر زمان میان عصر و شب است زیرا در این موقع از روز حیوان بسیار فعال و سرحال است.

در مورد حمل حیوان از محل خرید تا منزل اگر فاصله کم باشد می توان همستر را در یک قوطی مقوایی حمل کرد ولی اگر فاصله زیاد باشد حيوان قوطی مقوایی را خواهد جوید و احتمال بیرون آمدن از محفظه بسیار زیاد است و بهتر است یک ظرف پلاستیکی با دیواره های تقریباً بلند(۳۰ الی ۳۵ سانتی متر) تهیه شود و در صورتی که درب ظرف بسته می شود حتماً منافذی برای ورود هوای تازه به داخل محفظه ایجاد شود. یک لایه نازک از بستر (خاک اره یا براده رنده) در کف محفظه قرار داده می شود تا از سر خوردن حیوان داخل محفظه جلوگیری شود و نیز بهتر است مقدار کمی غذا نیز داخل محفظه قرار داده شود. همسترهای کوتوله و روسیه ای را می توان در گروه های کوچک ۳ الي ۴ تایی نگهداری کرد ولی سایر همستر ها را باید تنها نگهداری نمود، البته باید توجه کرد که در همسترهای کوتوله و روسیه ای نیز اگر هدف نگهداری چند تایی باشد باید همگی از یک جنس (نریا ماده ) باشند.

نکته مهم در مورد تغذیه همستر تازه خریداری شده این است که از فروشنده حیوان در مورد نوع غذایی که در مدت نگهداری و پرورش حیوان استفاده شده سوال شود و چند روز اول بعد از خرید در محل جدید نیز از همان ترکیب غذایی استفاده گردد تا حیوان دچار استرس و مشکلات گوارشی نگردد ولی این رژیم را می توان به تدریج و در طی چند روز (۴ الى هروز) به دلخواه تغییر داد. نر یا ماده بودن همستر اهمیت زیادی در نگهداری این حیوان ندارد ولی در کل ماده ها نسبت به نرها عصبی تر بوده و کمتر اهلی می شوند بخصوص هنگامی که آبستن می شوند و یا زمانی که شیروار هستند این عصبی بودن چند برابر می شود ولی برعکس نرها آرام بوده و تمایل بیشتری به رام شدن دارند و مجموعاً حیواناتی آرام تر هستند. در عین حال ماده ها رفتار لانه سازی و ذخیره غذا را بسیار بهتر از نرها انجام می دهند بنابراین توصیه می شود کسانی که تمایل به مشاهده این رفتارها دارند جنس ماده خریداری کنند و اگر تمایل به آرام بودن حیوان دارند جنس نر را انتخاب نمایند.

قبل از خرید بهتر است همستر در یک سطح صاف و بالاتر از سطح زمین قرار داده شود تا بتواند به خوبی حرکت کند و خریدار بتواند تمام قسمت های بدن همستر را مشاهده کند. هیچگاه در برخورد اول سعی نکنید که همستر را خودتان در دست بگیرید بلکه این کار را به شخصی که همستر با او آشنا است واگذار کنید و بعد کم کم سعی به شناساندن خودتان به حیوان نمایید که بهترین روش برای این کار نزدیک کردن آرام دست به حیوان و غذا دادن به آن است که تمام حرکات باید بسیار آرام بوده و از حرکت های سریع و ناگهانی اجتناب گردد و بعد در صورتی که حیوان واکنش منفی نشان نداده و حالت­های عصبی نداشت و در صورتی که از در دست گرفته شدن توسط شما ناراضی نبود و سعی به گاز گرفتن نکرد و نیز مقاومتی در برابر بلند کردن او از زمین انجام نداد می توانید حیوان را به آرامی در دست گرفته و حرکت دهید. در این حالت همستری که انتخاب کرده اید به احتمال زیاد یک حیوان آرام و ایده آل است و می توان روی آموزش و تربیت این حیوان حساب کرد. بهترین سن برای خرید همستر بین ۴ الی ۸ هفتگی بوده و بهتر است از یک محل معتبر خریداری شده و دقت شود که شرایط نگهداری حیوان در محل فروش نیز از لحاظ اندازه محل، پاکیزگی و دسترسی به آب و غذا ایده آل باشد.


https://makian.shop/

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 3]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج