0

شرایط اتاق مناسب برای مرغ عشق

ممکن است ما هرچه تلاش کنیم که در اتاقی که قفس و درخت پرنده را قرار می دهیم، شرایط خطرناک برای پرنده را مرتفع کنیم، باز هم موردی غیرقابل پیش بینی را فراموش کنیم و فقط روزی توجه ما به آن جلب شود که پرنده ما با آن درگیر شده باشد و آسیب دیده باشد، مرده باشد یا احتمالاً گیر افتاده باشد. برای فراهم نمودن اتاق مناسب برای مرغ عشق باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهیم که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

اتاق مناسب برای مرغ عشق

اتاق نشیمن به خصوص اگر مشرف به آشپزخانه باز (اوپن) باشد، خطرات زیادی را برای پرنده ممکن است دربر داشته باشد. اجاق روشن یا داغ، سیم های وسایل الکترونیکی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، درها، شیشه و پنجره ها، لامپ، لوستر، سماور حاوی آب جوش، سروصدا، نور لامپ ها، نور و صدای تلویزیون به خصوص در ساعات آخر شب، بچه های کوچک و کنجکاو و شرایط دیگر ممکن است هریک به نحوی منبع خطر برای یک پرنده آزاد در اتاق نشیمن باشند. ممکن است یک پرنده در چنین اتاق سال ها بگذرد و دچار هیچ حادثه ای نشود، ولی سرانجام روزی، در همین اتاق با درگیر شدن با خطر یکی از وسایل مذکور، گرفتار شود، آسیب ببیند و حتی بمیرد. لذا به دلیل احتراز از هرگونه خطر احتمالی، غربی ها معمولاً یکی از اتاق­های خود را به پرنده یا پرندگان خود اختصاص می دهند و به آن «اتاق پرنده» می گویند. اما جالب توجه است که حتی در چنان اتاق که کاملاً بعید به نظر می رسد که روزی پرنده دچار حادثه ای شود، باز هم احتمال وقوع حادثه وجود دارد.

اتاق مناسب برای مرغ عشق11

به نقل از یک پرورش دهنده:

روزی وارد اتاق پرنده هایم شدم و دیدم که از ۵ مرغ عشقی که داشتم، یکی از آنها نیست. در آن اتاق هیچ وسیله خانگی، کمد، کابینت و غیره وجود نداشت و پنجره آن اتاق هم کاملاً بسته بود. مانده بودم حیران که آن پرنده کجا رفته و چگونه غیبش زده. به ناچار سایر اتاق ها را هم مورد جستجو قرار دادم و هیچ اثری از آن نیافتم و انگار قطره آب یا روغن شده بود و در زمین فرو رفتند بود. اما جالب توجه این بود که حتی کف زمین هم پارکت بود و با جلایی که داشت، حتی یک قطره آب هم نمی توانست در آن فرو برود. به طور کامل ناامید شده بودم، اما فکر این که الان آن پرنده کجاست و آیا جایی گیر افتاده یا مرده، عذابم می داد و مرتب پیش خودم می­گفتم که ای کاش فرار کرده باشد و آسیب ندیده باشد و نمرده باشد. در همین افکار بودم که ناگهان نظرم به حباب لامپ سقفی افتاد و احساس کردم چیزی درون آن است و آن ناحیه از حباب قدری تاریک به نظر می رسید.

خوب تر که به حباب نگاه کردم، احساس کردم که قسمتی از آن چیز موجود در حباب لامپ، شبیه بال مرغ عشق است. چهار پایه ای را از انباری آوردم و زیر حباب گذاشتم و از آن بالا رفتم و حباب را چرخاندم و در آوردم و دیدم که همان مرغ گمشده به صورت نیمه جان به علت گرمازدگی کف حباب قرار گرفته است. آن را برداشتم و به سرعت به کلینیک دامپزشکی رساندم و خوشبختانه از مرگ حتمی نجات یافت. بعد به خانه آمدم و دوباره از چهارپایه بالا رفتم و حباب را سر جایش گذاشتم و متوجه شدم که بين لبه حباب و زیر سقف فاصله ای به اندازه ۳ سانتی متر وجود دارد و مرغ عشق از همان فاصله خودش را درون حباب لامپ انداخته بود.

حال با چه انگیزه ای و چگونه وارد آن شده بود؟ برای وارد شدن به داخل حباب، ابتدا می بایست روی لبه آن نشسته باشد. با این کار اگرچه بسیار غیر قابل تصور و غیرقابل پیش بینی بود، ولی توسط پرنده انجام شده بود. اما با چه انگیزه ای مرغ عشق مشتاق رفتن به داخل حباب شده بود؟ واقعاً هیچ چیز جلب توجه کننده مرغ عشق داخل آن حباب وجود نداشت، اما قدر مسلم این است که وقتی اقدام به چنین عمل کرده بود که لامپ خاموش بوده و در زمانی نامشخص آن لامپ برای مدتی روشن شده بود و پرنده گرمازده شده بود؛ به طوری که وقتی من وارد اتاق شدم و لامپ را روشن کردم، چنان از حال رفته بود که توان واکنش نشان دادن در مقابل حرارت لامپ را نداشت.

داستان واقعی فوق به ما نشان می دهد که در نگهداری پرنده زینتی در داخل خانه، باید تا حد امکان تمام منابع خطرآفرین را برای پرنده بی خطر سازیم و اگر نسازیم، روزی ممکن است با بدن آسیب دیده یا بی جان آن مواجه شویم و آن وقت غصه خوردن مشکلی را حل نخواهد کرد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج