2

محل مناسب قفس کاسکو در خانه

درخت قفس - تجهیزات ضروری قفس کاسکو

کاسکوها پرندگانی بسیار اجتماعی اند. آنها دوست دارند در طول روز در اتاقی باشند که بتوانند رفت و آمد و رفتارهای اهل خانواده را مشاهده کنند. کاسکو دوست ندارد در اتاقی تنها و به دور از افراد خانواده بماند. بنابراین محل مناسب قفس کاسکو در خانه جایی از اتاق نشیمن است که به دور از افراد خانواده بماند. بنابراین قفس احساس تنهایی نکند و شما نیز بتوانید رفتارهای آن را زیر نظر داشته باشید.

محل مناسب قفس کاسکو در خانه

  1. تا دو هفته اول، قفس کاسکو را باید در گوشه ای از یک اتاق کم رفت و آمد و حتی الامکان روی یک پایه یا میز قرار دهیم، طوری که کاسکو رو به روی سینه ما که در حال ایستاده جلوی آن قرار می­گیریم، قرار گیرد. ×در طول دو هفته اول، نباید به کاسکوی وحشی زیاد نزدیک شویم. فقط در مواقع آب و غذا و نظافت، می­توانیم به آن نزدیک شویم.
  2. پس از حدود یک ماه، می توانیم قفس کاسکو را قدری جابه جا کنیم و جاهای دیگر خانه را به کاسکو نشان دهیم.
  3. در ابتدای ماه سوم، می توانیم قفس کاسکو را در اتاق نشیمن قرار دهیم. در هر حال، باید ۱۲ ساعت تاریکی و خواب برای کاسکو تأمین کنیم.
  4. پس از اهلی شدن کامل کاسکو و آشنا شدن آن با نقاط مختلف خانه، تغییر مکان قفس کاسکو به معنی ایجاد تنوع برای آن است، زیرا همه جای خانه را می شناسد.

 اگر یک کاسکوی وحشی را در یک اتاق تنها بگذارید، ممکن است بسیار طول بکشد تا اهلی شود و ممکن است از فرط تنهایی به پرکنی بیفتد. اگر چند کاسکو در خانه دارید، آنها را کنار هم نگذارید، بلکه هر کدام را در جای مناسبی از یک اتاق بگذارید تا آن جا را قلمرو خود احساس کنند (البته به خصوص اگر شما قصد سخنگو شدن کاسکو را دارید با کاسکویی سخنگو دارید، باید برای شکوفاشدن استعداد آن از آوردن هوو برایش خودداری کنید.

هیچ کاسکویی از وجود هیچ کاسکوی دیگر و حتی هر پرنده یا حیوان خانگی دیگر خوشش نمی آید. کاسکو حتی به شدت به نوزاد تازه متولد شده شما حسادت می کند و اگر سخنگو باشد، به شدت از سخنگویی می افتد. کاسکو حتی ماهیان داخل آکواریوم را نمی تواند تحمل کند. چند روز پیش بچه های من یک جوجه ماشینی رنگی خریدند و وارد خانه کردند. غروب آن روز من متوجه شدم نگار در سکوت کامل فرو رفته و از چشمانش خواندم که به شدت عصبانی است. اما علت را نفهمیدم تا این که فکرم متوجه جوجه ای که در دست پسرم بود شد و فهمیدم که نگار خانم از وجود این جوجه کوچولو ناراحت است.دلایل ایرانی ها و دلایل منطقی برای خرید کاسکو

جوجه را در دست گرفتم و بردم توی راهرو و در جعبه ای گذاشتم و برگشتم. نگار رفتن و برگشتن مرا زیر نظر داشت و وقتی بدون جوجه برگشتم، شروع کرد به اذان گفتن و نماز خواندن. البته چون می دانستم که چنین خواهد کرد، متعجب نشدم، اما اگر فردی ناآشنا چنین منظره ای را می دید، قطعاً موضوع حسادت شدید کاسکو موجب تعجب او می شد.

کاسکو وقتی از محیط جنگل به داخل خانه ها وارد می شود، با از دست دادن همنوعان و اهل خانواه خود، صاحب و اهل خانواده او را به عنوان خانواده اش انتخاب میکند و بسیار دوست دارد که دایماً با آنها باشد. اما برعکس چنان حسود است که میل ندارد اهل خانواده را با کاسکوی دیگر با موجودی دیگری غیر از او تقسیم کند. به همین دلیل است که وقتی دو کاسکوی سخن گو را کنار هم می گذارید، غالبا هر دو و گاهی یکی از آنها سخن نمی­گوید و اگر دو کاسکوی در حال آموزش را کنار هم قرار دهید و برای آنها کلاس درس بگذارید، یادگیری آنها بسیار اندک می­شود و معمولاً تا وقتی کنار هم هستند، حرف نمی زنند، ولی به محض جدا کردن و دور کردن آنها از هم، شروع به حرف زدن می کنند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. قاسم حدادی گفت:

    رباط‌کریم بلوار امام خمینی کوچه انقلاب ۶فرعی پنجم پ۱۲۳

  2. محمد گفت:

    سلام کاسکو من وزنش کم شده دلیل چیه؟ ممنون

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج