0

مراقبت های لازم مربوط به تغییر فصل در مرغ عشق

با تغییر فصل از زمستان به بهار و نیز در تابستان، شما دوست دارید، بخشی از اوقات خود را در خارج از خانه سپری کنید. بسیاری از مردم دوست دارند حیوانات با پرندگان دست آموز خود را با خود بیرون ببرند تا آنها هم از نعمت هوای آزاد و فضای باز استفاده کنند. این کار هیچ اشکالی ندارد، فقط باید مواظب و مراقب پرندگان دست اموز باشید که فرار نکنند یا روی درختان و جاهایی نروند که برگرداندن آنها به قفس غیر ممکن یا مشکل آفرین شود. انواع طوطی ها به راحتی از درختان بالا می روند و حتی اگر بال های آنها چیده باشد، ممکن است در اثر سهل انگاری از دسترس شما خارج شوند. در ادامه نکات مهم مراقبت های لازم مربوط به تغییر فصل در مرغ عشق رابررسی میکنیم.

مراقبت های مربوط به تغییر فصل

بهترین شکل خارج کردن یک پرنده از خانه، مستقر بودن آن در قفس است. در این صورت درب قفس باید قابل باز شدن توسط پرنده یا بچه ها نباشد. همچنین شما نباید پرنده را بیش از ۵ دقیقه در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. اما قرار دادن قفس در جایی زیر یک درخت سایه روشن به مدت طولانی مانعی ندارد. فراموش نکنید که نباید قفس پرنده را در جای مناسبی از خارج خانه بگذارید و خودتان جوری سرگرم شوید که آن را فراموش کنید. هرگز نباید قفس پرنده را بدون نظارت و مراقبت در خارج از خانه قرار دهید. حیوانات دست آموز و پرندگان وحشی در صورت نزدیک شدن به قفس، موجب ترس پرنده شما می شوند.
اگر در جایی قفس پرنده را روی چمن می گذارید، می توانید سینی کف آن را بردارید تا پرنده بتواند از چمن روی زمین تغذیه کند. اگر ممکن باشد که پرنده خودتان را از قفس خارج کنید، می توانید جای مناسبی از چمن را قدری حفر کنید و اجازه دهید پرنده کار حفاری را ادامه دهد. در این صورت، پرنده مقداری علف و خاک را می خورد. مواظب باشید در مصرف علف و خاک زیاده روی نکند. همچنین مراقب باشید که به آن چمن کودهای شیمیایی داده نشده باشد.
مراقبت های لازم مربوط به تغییر فصل در مرغ عشق چنانچه هوا مناسب باشد انجام دهید، در محیط خارج خانه می توانید با رعایت احتیاط لازم، مرغ عشق خودتان را حمام( همه چیز در مورد حمام دادن مرغ عشق) بدهید . اما از حمام دادن پرنده با شیلینک آب متصل به آب خنک چاه خودداری کنید. از پاشیدن آب پر فشار و مستقیم خارج شونده از شیلنگ به پرنده خودداری کنید. فقط می توانید از شیلنگ آب متصل به یک آب پاش استفاده کنید. هرگز به سر پرنده آب نپاشید. وارد شدن آب به داخل گوش ها، سوراخ های بینی و چشم های پرنده مضر است. چنانچه نمی دانید یا نمی توانید پرنده را به طور صحیح دوش بدهید، از حمام دادن آن به هر شکل خودداری کنید؛ زیرا هدف از حمام دادن پرنده، خنک کردن و سرحال آوردن آن است، اما اگر روش صحیح حمام دادن پرنده را بلد نباشید، ممکن است به سهولت آن را بیمار کنید و به کُشتن دهید.

مراقبت های لازم مربوط به تغییر فصل در مرغ عشق11


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 7 امتیاز از مجموع: 3.4]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج