1

معرفی انواع سیستمهای پرورش اردک

روش ها و سیستم های مختلفی برای پرورش اردک وجود دارد. سیستم های پرورش در قفس، در باغات و مزارع و و سیستم های متمرکز است. درمقاله قبلی در مورد روشهای استاندارد پرورش اردک را بررسی کردیم. در ادامه به سیستمهای پرورش اردک می پردازیم.

سیستمهای پرورش اردک

1) سیستم مرتع و چرای آزاد
کشاورزان فقیر نوزاد کمی از اردک ها را در این سیستم نگهداری می نمایند. این متد قدیمی ترین فرم پرورش اردک است. اردک ها باعادات تغذیه ای خود بخشی از احتیاجات غذائی را به وسیله علفخواری به دست می آورند با این ترتیب پرورش آنها ارزان و اقتصادی است INDIAN RUNNER, KHAKICAMPBELLاز بهترین نژادها برای این سیستم هستند. سیستم چرای آزاد خرج غذا را کاهش می دهد اما این سیستم پرورش اردک ها نیاز به زمین وسیع دارد. بچه اردک های ۳ هفته ای را می توان در این قبیل مراتع به چرای آزاد وادار نمود.

۲) سیستم متمرکز
این سیستم پرورش اردک در بسیاری از کشورها نظير انگلستان و اندونزی و تایلند رایج است. در این سیستم اردکهای مادر محدود به پن کوچک می شوند. اردک ها با استخر کوچک مصنوعی یا نهرهای کم عمق (یا حوض های زمینی) با آب تازه در طول روز پرورش پیدا می کنند. شش اردک ماده و دو اردک نر در هر پن نگهداری می شوند اردک های ماده را مثل ماكیان نیز می توان نگهداری نمود. اردک ماده هرگز نباید از آب خوری دور شود. هر پرنده نیاز به ۳ فوت مربع فضای کف تا سن ۱۶ هفتگی دارد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احد بلاقی زینال آباد گفت:

    آقا مطالب وب سایتتون خیلی مفیده و معمولا مطالعه میکنم. فقط یه ایرادی که هست این بنر متحرک که از پایین سبز میشه واقعا اعصاب خورد کنه. یه فکری براش بکنین. وقتی هم زوم هست نصف صفحه رو میگیره.

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج