0

معرفی بیماری های روده ای سگ:باد شکم یا نفخ

بیماری ژیاردیازیس سگ

اگر به هر علتی احساس کردید حيوان شما بیمار شده و یا در وضعیت طبیعی قرار ندارد، بهتر است او را جهت معاینه نزد دکتر دامپزشک ببرید. برای دستیابی به تشخیص درست، قبل از هر چیز مشاهدات صاحب حیوان از وضعیت جسمی و روند بیماری سگ خود مورد توجه قرار می گیرد. دادن شرح حال کامل و جامع و بیان تغییر حالت حیوان توسط صاحب او می تواند کمک شایانی در تشخیص باشددرادامه به معرفی بیماری باد شکم یا نفخ سگها و بیماری ژیاردیازیس سگ ها می پردازیم.

باد شکم یا نفخ

تورم شکم همراه با دل درد و عدم میل به غذا، عارضه ای است که عمدتا در اثر مصرف غذاهای نفخ زا از قبیل پیاز، باقالا، کلم، گل کلم، لوبیا، دانه های سویا، نخود و سایر غذاهای تخمیر شونده ایجاد می شود. همچنین مصرف گوشت و شیر زیاد بخصوص در توله ها در ایجاد این حالت نقش دارد. با تغییر رژیم غذایی می توانید این عارضه را برطرف کنید. چکاندن چند قطره عرق نعناع در غذا و برای توله ها در شیر، در از بین بردن این حالت مؤثر است. در صورت بر طرف نشدن عارضه ممکن است علت دیگری وجود داشته باشد و بهتر است به دامپزشک مراجعه کنید.

باد شکم یا نفخ سگ

بیماری ژیاردیازیس سگ

این عارضه یکی از مهم ترین بیماری های روده ای سگ­ها محسوب می شود که عامل آن بلع کیست های تک یاخته ژیاردیا می باشد. این بیماری در انسان نیز رخ می دهد و سگ­ها و گربه ها تنها میزبانان آن نیستند. در چنین شرایطی حیوان دچار اسهال مزمن و سوء جذب می گردد. مدفوع اغلب رنگ پریده و بی شکل بوده، ممکن است دانه دار یا کف الود نیز باشد. البته در برخی موارد مدفوع براق و چرب به نظر می رسد. درمان با استفاده از داروهای ضدانگلی تحت نظر دامپزشک امکان پذیر می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 1]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج