0

معرفی موردی سگ های تریر: سگ نژاد تریر مرزی

سگ نژاد تریر مرزی

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد تریر مرزی آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

تریر مرزی Border Terrie

اصلیت این حیوان انگلیسی – اسکاتلندی بوده و ارتباط خانوادگی نزدیکی با تریرهای دندي دينمونت و بدلینگتون دارد. به علت توانمندی زیادش در سازگاری با زمین های سخت و همچنین توانایی ویژه اش در زمینه شکار، عمدتاً از آن به عنوان سگ شکاری استفاده می شده است. با توجه به اینکه از لحاظ جثه جزء کوچکترین تریرها به حساب می آید، قادر است به باریکترین حفره های لانه خرگوش و روباه وارد شود تا سال ۱۹۱۳ حتی در جنوب انگلیس هم ناشناخته بود، ولی امروزه در تمامی جهان حتی در آفریقا هم به خوبی شناخته شده است. در سال ۱۹۲۵ این حیوان تحت نام Paddy مشهور شد و باعث نجات 49 نفر از مرگ گردید. امروزه از این سگ، هم به عنوان حیوان خانگی و هم به عنوان سگ شکاری بویژه در نواحی مرزی انگلستان استفاده می شود.

مشخصات ظاهری: این حیوان دارای جثه ای خوش فرم با اندازه ای متوسط است. صورتش بویژه در ناحیه پوزه، شباهت زیادی به سمور دارد. متوسط قد بدن در نرها 31 سانتی متر و در ماده ها ۲۸ سانتی متر بوده و وزنی معادل ۵ تا ۷ کیلوگرم دارد. بدن پوشیده از موهایی زبر به رنگ های زیبایی همچون قرمز – حنایی تا آبی – خاکستری می باشد. در واقع این نوع پوشش بدن، حیوان را در برابر شرایط بد آب و هوایی محفوظ نگه می دارد.

خصوصیات اخلاقی: سگی شاداب، سرزنده و مهربان بوده، بسیار باهوش و قابل اعتماد است. اما در شکار خرگوش و سمور چهره ای بی رحم و خشن به خود می گیرد. اصولاً این حیوان اهل دعوا و نزاع نیست، اما اگر به خوبی اجتماعی نشده باشد ممکن است در برخورد با سگ های دیگر تصمیم به نزاع و درگیری بگیرد.

سگی پر انرژی و فعال بوده، با توجه به خلق و خوی مهربانی که نسبت به اعضای خانواده از خود نشان می­دهد، حيوان مناسبی برای نگهداری در منزل محسوب می شود. اما به این نکته نیز باید توجه کرد که جلوی او باید بسیار جدی بود. متوسط طول عمر این حیوان ۱۳ تا 14 سال می باشد.

سگ نژاد تریر مرزی


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج