0

معرفی موردی سگ های شکار: سگ نژاد باست هوند

سگ نژاد باست هوند

اصلیت سگ نژاد باست هوند فرانسوی است. در زبان فرانسه، (باس) یعنی پائین. از گذشته های دور در زمینه شکار بویژه شکار روباه، خرگوش و حتی گربه وحشی استفاده می شده است. به این حیوان تازی پا کوتاه نیز می گویند. یک شخصیت کارتونی از این سگ با نام (فرد باست) به شهرت خوبی در میان مردم رسید و آنها را با این نژاد بیشتر آشنا کرد. در این پست به معرفی یکی دیگر از سگ های شکاری سگ نژاد باست هوند می پردازیم.

باست هوند Basset hound

 نام این بازی تداعی کننده کفش های راحتی است که شهرت جهانی دارند. گاهی او را پاپی نیز صدا می زنند، دارای انواع مختلفی است که از معروف ترین شان می توان به Westphalia که به معنای آسمان است اشاره کرد. این سگ از آمیزش بین نژادهای سگ­های شکاری آلمانی از نوع Bracken ایجاد شده است.

مشخصات ظاهری: این حیوان علیرغم داشتن جثه ای بزرگ و اصطلاحاً بشکه ای شکل، دارای دست و پایی کوتاه است و از این رو، این توانایی را دارد که در بوته زارها به خوبی بدود. گوش های حیوان بسیار بلند و آویزان است که شاید در یافتن رد شکار به او کمک کند. چشم ها خمار، مهربان و آرام بوده و در داخل سر گنبد مانندش فرو رفته است. متوسط قد حيوان نر ۳۳ تا ۳۸ سانتی متر و ماده ۳۳ سانتی متر بوده و وزنی بین ۱۹ تا ۲۲ کیلوگرم دارد. پوست بدن در نواحی مختلف بویژه در ناحیه پیشانی، چین و چروک زیادی داشته و سطح آن از موهایی کوتاه و نرم به رنگ کرم – سفید، لیمویی، سیاه و یا قرمز – قهوه ای پوشیده شده است.

سگ نژاد باست هوند

خصوصیات رفتاری: سگی باوقار و مهربان بوده و از حس بویایی فوق العاده ای برخوردار است. به همین دلیل به آن تازی شامه ای نیز می گویند. حیوانی باوفا و بسیار فداکار است و می توان به عنوان یک حیوان خانگی از آن بهره جست. با کودکان نیز به خوبی صمیمی می شود. اما یک ویژگی نامطلوب آن، رفتار گاها سرسختانه­اش می باشد که بعضی اوقات دردسر ساز می شود.

صدای پارسش بسیار بلند بوده و باز دارنده خوبی برای دزدان محسوب می شود. با اینکه سرعتش کم است، قادر است مسافت های طولانی را به خوبی بپیماید. متوسط طول عمر آن ۱۲ سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج