0

معرفی موردی سگ های کار: سگ نژاد لهاسا آپسو

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد لهاسا آپسو یا نژاد سگ تبتی آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

لهاسا آپسو Lhasa Apso

این حیوان بومی نواحی تبت بوده و از گذشته های دور جهت نگهبانی در خانه ها استفاده می شده است. طبیعت این سنگ به گونه ای است که قادر است در آب و هوای بسیار سرد، مسیر های طولانی را طی کند. مشخصات ظاهری: این حیوان دارای سری پهن، پوزهای کشیده و بدنی پوشیده از موهایی نرم و ابریشمی است. دارای بینی برجسته و سیاه رنگی بوده، چشم های زیبایش اغلب در زیر موهای فراوان صورت مخفی می­شود و از این رو قابل مشاهده نیست. بدن، تنومند و بزرگ جثه بوده، متوسط قد ۲۵ تا ۲۸ سانتی متر و میانگین وزن بدنش 6 تا 7 کیلوگرم است. موهای بلند، پر پشت و ابریشم گونه اش بر جذابیت او افزوده و رنگ آن اغلب طلایی تا خاکستری می باشد. اندامهای حرکتی حیوان نیز در میان انبوه موهای بلند بدن مخفی گشته است. در واقع این پوشش، بدن را در شرایط آب و هوایی سخت نواحی تبت محافظت می کند.

خصوصیات اخلاقی: نژاد سگ تبتی حیوانی بسیار زیبا، مهربان، شاداب، سرزنده و زیرک بوده و نسبت به صاحب خود بسیار وفادار است. در عین حال در برخورد با بیگانگان چهره ای بسیار خطرناک و خشمگین به خود می گیرد. در واقع سگی قوی و دارای شخصیتی مستقل می باشد و از حس شنوایی فوق العاده ای برخوردار است. امروزه بیشتر به عنوان سگ سالن و یا جهت نگهداری در آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و دوست و همدم خوبی برای اعضای خانواده می شود. با توجه به موهای پرپشت و بلندش، تیمار روزانه و منظم حيوان توصیه می شود.

سگ نژاد لهاسا آپسو


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج