0

هر آنچه در مورد پرورش غاز زینتی باید بدانید

درپرورش غاز زینتی و غازهای اهلی به طور نرمال بی نهایت در انکوباسیون و هچ شدن تخم هایشان اطمینان وجود دارد و تنها مشکل آن این است که در لانه سهیم هستند. این مسئله می تواند رنجش آور باشد چون دو،ست از تخم ها ممکن است با هم مخلوط شوند و هرگاه آنها در مراحل متفاوت باشند از نظر انکوباسیون ممکن است وقتی آنهائی که زودتر هچ میشوند ترک پیدا کنند. هرگاه غازها را بتوان برای استفاده لانه ها در سالن ترغیب نمود خیلی بهتر خواهد بود. در غیر این صورت از انکوباسیون مصنوعی می توان استفاده نمود. خارج ساختن تخم ها آنها را بیشتر تشویق و ترغیب می نماید. در ادامه هر آنچه در مورد پرورش غازهای زینتی باید بدانید را بیان می گردد.

انکوباتورها

در پرورش غاز زینتی انکوباتورهائی که برای تخم های غازها ساخته شده اند در دسترس هستند. این انکوباتورها طاقچه های عمیق تری برای جای دادن بچه غازهای بلندتر دارند. احتياجات درجه حرارت در انکوباتور C 5/37 تا زمان انتقال به هچر (PIPPING)است که با رطوبت 55% همراه می باشد. از روز ۲۷ درجه حرارت به C۳۷ در مرکز تخم تقلیل پیدا می کند با رطوبت افزایش یافته به ۷۵٪.بایستی دستورالعمل کارخانه سازنده پیروی شود و نباید مشکلی وجود داشته باشد. بچه غازهای هچ شده به طور مصنوعی نیاز به شرایط دستگاه مادر حفاظت شده دارند تا رنگ زرد آنها از بین برود و پرهای سفید رنگ آنها رشد کند. یک لامپ دستگاه مادر ۲۵۰ واتی برای ۲۵ قطعه بچه غاز کافی است. این ها قوی تر از مرغ هاهستند و هرچه زودتر بتوانند به خارج از سالن بروند و بهتر چرا خواهند کرد. این ها نیاز به تحرک و ورزش دارند تا از مشکلات پا جلوگیری شود و به هر صورت اینها چرندگان علف به طور طبیعی هستند.

یک جیره غذائی شروع کننده پرندگان آبزی اساسا به آنها داده می شود که با آب تمیز و تازه بایستی همراه باشد ( برای آشامیدن نه برای شنا کردن). این مسئله اهمیت دارد که از آبخوری های عریض اجتناب نمائیم زیرا در غیر این صورت بچه غازها سعی در شنا کردن پیدا خواهند کرد.

اینها به زودی یاد می گیرند تا به هر چیزی شبیه علوفه (شامل پرهای معطر و مرطوب) نک بزنند. بنابراین اینها دسترسی به مراتع تازه، تمیز و آهسته رشد کننده پیدا می کنند و این مسئله اهمیت زیادی دارد. برای آلودگی کرمی سنگدان چشمتان را باز کنید و این در صورتی است که مرتع قبلاً مورد استفاده واقع شده باشند.

هرگاه پرنده جوانی در مرتع بیقراری کند برای مدت زیادی می­نشیند و به طور آشکار رنگ خودش را از دست می دهد بایستی به مسئله کرم سنگدان شک پیدا کرد و اقدامات لازم را به عمل آورد. تنها فراورده امتیاز به دست آورده برای از بین بردن کرم در طیور در انگلستان FLUBENVET است که به غذا اضافه می شود. غازها کمتر از مرغ ها به دارو دادن احتیاج پیدا می کنند و بایستی داروی کوکسیدیواستات به غذا اضافه نمود.

پرورش غاز زینتی1

غازهای زینتی

درحالی که مرغ خانگی و کبوتر از شرق و جنوب شرقی آسیا به طرف غرب راه یافته اند اغلب نژادهای غاز در اروپا به وجود آمده اند تقریباً اصل تمامنژادهای این حیوان از غاز وحشی خاکستری منشأ می گیرد. نژادهایی که امروزه وجود دارند به صورت نژاد سنگین و سبک هستند که از انواع سنگین آن می توان نژاد ام دنر و نژاد پومر و از انواع سبک نژاد دی پولسر، نژاد فری و نژادی با برجستگی در قسمت بالای بینی و نژادهای جنگی را نام برد. از انواع وحشی آن که در ایران نیز یافت می شوند عروس غاز، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و غاز پا زرد را می توان برشمرد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج