0

چگونگی تعیین جنسیت فنچ

چگونگی تعیین جنسیت فنچ

تعیین جنسیت در گونه های مختلف فنچ از گونه ای به گونه دیگر متفاوت است. در برخی از گونه ها نظیر فنچ راه راه رنگ و شکل پرنده نر و ماده با هم تفاوت دارند و می توان به راحتی از روی رنگ و شکل ظاهری نر و ماده را از یکدیگر تشخیص داد. فنچ­ های نر پرهای نارنجی روشنی بر روی گونه هایشان دارند و یک منقار سرخ رنگ(در مقابل منقار نارنجی ماده) همراه با یک طرح سیاه و سفید مشخص. در ادامه به چگونگی تعیین جنسیت فنچ می پردازیم.

تعیین جنسیت فنچ

در برخی موارد رنگ منقار تنها گزینه تعیین کننده جنسیت است زیرا رنگ نارنجی روی گونه بعضی وقت­ها کم رنگ می شود یا از بین می رود.
جوجه ها نیز معمولاً شبیه رنگ پدر و مادرشان هستند و گاهی نیز با آنها اختلاف دارند. این اختلاف­ها به دلیل جفتگیری­ های مختلف بین انواع مختلف فنچ ­ها در یک مکان خاص که آنها در کنار هم نگهداری می­شوند (مثل پرنده فروشی) بروز می کند.

به هر حال پرنده گونه نارنجی که بسیار فعال و سر سخت است مطمئناً یک نر جوان است ( گونه های نارنجی از دو ماهگی ظاهر می شوند) همچنین فنچ­های بسیار جوان منقاری سیاه رنگ دارند و وقتی به سن بلوغ برسند رنگی می شود. در برخی گونه های دیگر نر و ماده کاملاً شبیه هم بوده و امکان تعیین جنس مقدور نمی باشد. برای مثال در فنچ طلائی علائم چندانی برای تشخیص نر و ماده وجود ندارد ولی به میزان زیادی جنس پرنده را می توان با بررسی مخرج آن تعیین کرد که رنگ آن در پرنده ماده روشن و در پرنده تر به رنگ تیره تا مشکی است. فنچ­ها در سن شش ماهگی دارای پرهای کامل شده و جثه آنها همانند جثه بالغ­ها می شود.

تعیین جنسیت فنچ


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 4]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج