0

وسایل و لوازم پرورش زنبور عسل:کاردک،برس زنبور و دستگاه مولد باد

کاردک زنبور عسل

در پست های قبلی با وسایل و لوازم پرورش زنبور عسل مانند دستگاه اسکتراکتور و کندوی مشاهده ­ای آشنا شدیم دراین پست با وسایل و لوازم پرورش زنبور عسل مانند کاردک ، برس زنبور و دستگاه مولد باد آشنا می شویم.

کاردک زنبور عسل

کاردک وسیله بسیار ضروری در حرفه زنبورداری است. کاردک یک قطعه فولادی است به طول حدود 4/25 سانتی­متر که یک انتهای آن نوک تیز شده و انتهای دیگر آن به اندازه حدود 5/1 سانتی­متر با زاویه 90 درجه خمیده و نوک تیز شده است. نزدیک به انتهای خمیده شده کاردک، حفره­ ای ایجاد شده که به عنوان میخ­کش از آن استفاده می­شود . اصولاً کاردک برای جدا کردن محل سفت شده قاب­ها به کندو، برای تراشیدن موم و بره موم چسبیده به دیوارهای کندو و سطح زهواره قاب­ها، همچنین برای کشیدن میخ از قسمت­های مختلف کندو یا قاب­ها و غیره به کار برده می­شود.

دستگاه مولد باد زنبور عسل دستگاه مولد باد زنبور عسل

برس زنبور عسل

وسیله ­ای است که برای جدا کردن زنبورها از روی شان­ه های عسل، نوزادان و یا سلول­های ملکه به کار برده می­شود. برس زنبور را باید گه­گاه با آب شست تا همیشه تمیز باقی بماند.

دستگاه مولد باد زنبور عسل

این دستگاه ماشین مخصوصی است که تولید باد نموده که از طریق یک لوله خروجی به بیرون هدایت می­شود. این دستگاه نیز برای جدا کردن زنبورها از روی شان­ه های عسل به کار برده می­شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج