0

گنجشک ها(مشخصات ظاهری و زیستگاه)

گنجشک(مشخصات ظاهری و زیستگاه).jpg

گنجشک پرنده ای است کوچک با منقار کلفت و مخروطی و پاهای نسبتاً کوتاه که اغلب پر و بال رنگارنگ ندارد. گنجشک ها بیشتر به صورت اجتماعی به سر می برند و به طور دسته جمعی زاد و ولد می کنند. پروازی نیرومند دارند. نر و ماده از لحاظ شکل تفاوت دارند. در سوراخ های درختان، شکاف دیوار و صخره ها لانه می سازند. بیشتر از دانه ها و مواد گیاهی و گاهی جانوری تغذیه می کنند.

انواع گنجشک

گنجشک معمولی، گنجشک سینه سیاه، گنجشک باغی، گنجشک درختی، گنجشک رودخانه ای، گنجشک کویری، گنجشک خاکی، گنجشک گلو زرد، گنجشک کوهی، برخی از خانواده گنجشک ها هستند.

گنجشک معمولی

گنجشک معمولی به طول ۱۴ تا ۱۵ سانتی متر است. گنجشک نر تارک خاکستری پررنگ، پس گردن بلوطی، گلوی سیاه، گونه ها و سطح شکمی سفید مایل به خاکستری دارد. در پرواز خط بالی کوتاه و نسبتاً واضح و دم­گاه خاکستری دارد. پرنده ماده و نابالغ فاقد سیاهی گلو، در سطح پشتی قهوه ای تیره و در سطح شکمی سفید چرک است.

زیستگاه گنجشک

در مناطق مسکونی، کشاورزی، و به ندرت دور از محل آدمی زندگی می کنند. در سوراخ ها و پرچین ها، روی شاخه های درخت و در مناطق مختلف لانه می سازند. گنجشک ها امروزه تقریباً در همه جای دنیا یافت می شوند. اغلب گنجشکان لانه خود را در بوته زارها و علفزارها می سازند، اما نوعی گنجشک، لانه اش را در جاهای بلندتری نسبت به گنجشکان دیگر می سازد. گاهی لانه را بر فراز درختان همیشه سبز تا ۸ متر ارتفاع می سازد. لانه آنها از خار و خاشاک و الیاف گیاهی و گاهی از شاخه های کوچک درختان است.

2گنجشک.jpg

گنجشک ها

 

موسم تخم گذاری گنجشک

موسم تخم گذاری و جفت گیری گنجشک ها معمولاً از نیمه فصل بهار آغاز می شود و تا اواخر پائیز ادامه دارد. ماده ها از ۴ تا ۶ تخم سفید رنگ با علائم سرخ قهوه ای می گذارند. گنجشکانی که در نواحی معتدل به سر می­برند گاه با فرا رسیدن پاییز و زمستان به سوی نواحی گرم مهاجرت می کنند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج