0

معرفی اجمالی طوطی کاکلی (کاکادو)

طوطی کاکلی ها مانند بسیاری از طوطی ها می توانند پرندگان خانگی بسیار مناسبی باشند که دلیل آن هم نیز هوش بسیار بالای آنها و اجتماعی بودنشان می­باشد. اگر چه این ویژگی­ها به درستی کنترل نشوند و طوطی آموزش­های لازم را نبیند، خود می تواند باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شود. در طوطی کاکلی ها، تاج صاف نشانه­ای از ترس می باشد. تاج کاملاً ایستاده نشانه تعجب و حالت تدافعی طوطی است. ساییدن منقار به یکدیگر نشانه رضایت کاکاتو(عامیانه آن کاکادو) است و از سویی جیغ هایی با تون صدای بالا نشانه ای از ترس و خشم طوطی کاکلی می باشد. دراین مطلب به طور اجمالی به این نوع طوطی ها می پردازیم.

طوطی کاکلی (کاکادو)

طبقه بندی علمی

فرمانرو: جانوران

شاخه: طنابداران

رده: پرندگان

راسته: طوطی سانان

تیره: طوطی کاکلیان (جی . آر . گری 1840)

سرده شاخص: طوطی کاکلی های سفید، ویه یو 1817

سرده ها

نوک خرطومی­ها Probosciger

زیباسرها Callocephalon

عروس هاNymphicus

نهان منقارهاCalyptorhynchus

سینه صورتی­هاEolophus

رنگین تاج ها Lophochroa

سفیدهاCacatua

مترادف ها: Plyctolophinae ویگورس ۱۸۲۵

طوطی کاکلی یا کاکاتو نوعی طوطی است از خانواده طوطی کاکلیان که دارای ۲۱ گونه می­باشد.

خانواده طوطی کاکلی در استرالزی سکونت دارند و زیستگاه آنها از فیلیپین و جزایر شرق اندونزی در والاسيا تا گینه نو، جزایر سلیمان و استرالیا ادامه دارد.

رفتار

طوطی کاکلی ها مانند بسیاری از طوطی ها می توانند پرندگان خانگی بسیار مناسبی باشند که دلیل آن هم نیز هوش بسیار بالای آنها و اجتماعی بودنشان می­باشد. اگر چه این ویژگی­ها به درستی کنترل نشوند و طوطی آموزش­های لازم را نبیند، خود می تواند باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شود. در طوطی کاکلی ها، تاج صاف نشانه­ای از ترس می باشد. تاج کاملاً ایستاده نشانه تعجب و حالت تدافعی طوطی است. ساییدن منقار به یکدیگر نشانه رضایت کاکاتو(عامیانه آن کاکادو) است و از سویی جیغ هایی با تون صدای بالا نشانه ای از ترس و خشم طوطی کاکلی می باشد.

طوطی کاکلی ها به میزان زیادی از توجه و ارتباط با صاحب خود نیازمندند. ارتباط فیزیکی بین حیوان و صاحبش باید حداقل دو ساعت در روز باشد.

همه چیز درباره طوطی کاکادو

طوطی کاکادو از طوطی سانان است و زیبایی خاص و کاکل او همه را جذب می کند. کاکادو یا کاکاتو در ایران با نام باراتا نیز معروف است.

طوطی کاکادو از راسته طوطی سانان می باشد و به دلیل زیبایی خاص خود هر علاقه مندی را به خود جذب می کند. کاکادو دارای یک ویژگی منحصر به فرد است که در اکثر یا بهتر بگوییم در تمامی آنها این ویژگی وجود دارد و آن تاج یا کاکل روی سر می باشد که به هنگام تحریک شدن اعم از خوشحالی، ترس، جلب توجه و به آن را برافراشته و جلوه زیبایی از آن را خواهید دید. در ایران و بعضی کشورهای دیگر اکثر فروشندگان کاکادوها را به نام باراتا می شناسند. لازم به ذکر است که کاکادوی صورتی هم وجود دارد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج