0

آشنایی با نژاد گربه ­های موبلند:گربه دودی رنگ ایرانی

گربه دودی رنگ ایرانی

 نژاد گربه دودی رنگ ایرانی بیشتر در آمریکا مورد توجه می­باشد و به دو شکل چین چیلای نقره­ای و چین­چیلای نقره­ای مخطط یافت می­شود. نوع نقره­ای مخطط آن مادر اصلی تمام گربه ­های این گروه محسوب می­شود. رنگ نقره­ای یک رنگ ترکیبی از رنگ سیاه در نوک موها و رنگ سفید نقره­ای در قاعده موها است. در ادامه به بررسی این نژاد می پردازیم.

گربه دودی رنگ ایرانی (Persian’s smoke color- cat )

وجود رنگ دانه فتوملامین در این نژاد گویای ناخالصی آن می­باشد  و این نقصی است که برای این نژاد، به شمار می­آید، لذا باید آمیزش صحیح این رنگدانه را به تدریج اصلاح و از بین برد.

تولید گربه دودی رنگ با مختصات پاهای کوتاه دودی رنگ، بدون علامت و رگه و همچنین موهای گوش نقره­ای رنگ و پوشش زیرین سفید مرواریدی با موهای ابریشمی نقره­ای، در مقابل صورت تیره و بدنی جمع و جور و توپی شکل همراه با چشمانی به رنگ مسی یا نارنجی تیره با فاصله مناسب، تصویری زیبا و دوست­داشتنی به حیوان خواهد داد که کمتر گربه­ای می­تواند از چنین پوشش مویی زیبایی برخوردار باشد.

در بین گربه­های موبلند، نوع دودی برای جلوگیری از ظاهر شدن ضایعات خطی و موهای زیر و پوشش ناهماهنگ نیاز به مراقبت بیشتری دارد. این گربه اصولاً بسیار زیرک، جسور و با عاطفه و دوست­داشتنی می­باشد، بعضی از پرورش­دهندگان علاقمند برای احیاء این نژاد بوده و بسیار تلاش می­کنند تا بتوان از این نوع نژاد به تعداد بیشتری در فستیوال­ های بین ­المللی به معرض نمایش گذارند.

گربه دودی رنگ ایرانی

در هلند پرورش­دهندگان برای تولید بیشتر، نوع چین­چیلای خط­دار را با نوع آبی موبلند آمیزش دادند و نتیجه آن گربه آبی چین­چیلا گردیده و سپس آن را با گربه سیاه، جفت­گیری نموده، حاصل آن دوفرم آبی- دودی و دودی- سیاه درآمده است. آبی دودی یک نژاد شناخته شده می­باشد، تشخیص بچه گربه سیاه رنگ از بچه گربه دودی، بسیار مشکل می­باشد، بعد از تولد، گربه دودی رنگ، دارای موهای سفید در اطراف بینی، چشم و زانو بوده، ولی پس از گذشت 14 روز از بدو تولد، موهای سفید آن به تدریج تیره می­گردند، بعد از گذشت 4-3 ماه کرک­ها دوباره سفید شده و به فاصله یک ماه این حیوان رنگ اصلی موی خود را به دست خواهد آورد.

تشخیص این مراحل برای پرورش­دهندگان بی­تجربه کاری بسیار مشکل است و لازم است اطلاعات و تجربه کافی قبل از شروع به این نوع آمیزش را بیاموزند.

استاندارد

رنگ: سیاه با سایه­های نقره­ای در اطراف بدن، پاها سیاه بدون علامت، موش گوش­ها نقره­ای رنگ که ممکن است به تدریج به سفیدی بگراید.

  • پوشش: حالت و وضعیت موها بسیار انبوه و بلند با بافت ابریشمی.
  • سر: سر بزرگ و گرد، گوش­ها با فاصله مناسب، بینی پهن و کوتاه، گوش­های کوچک و پرمو.
  • بدن: گرد و توپی شکل با پاهای کوتاه که حالت زمختی و زشتی در آن پدیدارنیست.
  • چشم: مسی یا پرتغالی، بزرگ و گردبا حالت جالب.

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج