1

بیماری مایکوزیس دستگاه گوارش غاز(علایم،پیشگیری،درمان)

تغذیه و سلامت دستگاه گوارش در طیور یک اصل اساسی در تولید طیور تجاری می باشد . در مقاله های قبلی  بیماری مایکوتوکسیکوز غاز را معرفی و علائم و راهای درمان و تشخیص آن پرداختیم. در ادامه بیماری مایکوزیس دستگاه گوارش غاز و علائم و راهای درمان آن را ذکر می کنیم.

مایکوزیس دستگاه گوارش

عامل بیماری مایکوزیس دستگاه گوارش غاز کانديدا آلبيکنس است. این بیماری می تواند در سطح وسیعی در بعضی گونه های طیور به غیر از غاز اتفاق بیافتد. استثنائاً در غازهائی که تغذیه اجباری میشوند ممکن است التهاب مری از طریق وارد کردن قیف غذا خوری ایجاد شود که بعداً می تواند محل عبور كانديدا آلبیکنس باشد.

علائم

علائم بیماری به داور مشخص توصیف نشده اما پرندگان آلوده رشد رضایت بخشی نشان نمیدهند و از رشد طبیعی بازمانده و به مصرف غذا بی میل بوده و پرهای ژولیده دارند. ضایعه بیشتر در چینه دان مشاهده می شود و راه تشخیص آن مشاهده رسوب سفید در چینه دان است.

درمان

چون شرایط غیربهداشتی و تراکم زیاد موجب آلودگی به کاندیدا آلبيکنس می شود بنابراین گام نخست در درمان بیماری حذف کردن این شرایط است. اضافه کردن سولفات مس به آب آشامیدنی نتایج متفاوتی در درمان جوجه­ها و غازها داشته است. بی کربنات سدیم در آب آشامیدنی pH را در چینه دان افزایش می دهد و شرایط برای ارگانیسم های اسیددوست نامناسب می شود. علاوه بر آن گزارش شده است که افزودن آنتی بیوتیک های نیستاتین و آمفوتریسین به خوراک موثر است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

امتیاز شما به مقاله
[: 4 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رضا سلیمی گفت:

    عالی

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج