0

زمان آمادگی کاسکو برای برقراری تماس با شما

کاسکو در حالت استراحت و آرامش، غالباً روی یک پا می نشیند، در حالی که پرهای سینه و شکمش حالت شل دارد و نشستن آن حالتی تقریباً عمودی دارد. در این حالت نوک پرهای دم به سمت زمین است (وقتی کاسکو به حالت افقی می نشیند، نوک پرهای دُمش به سمت عقب است.) گاهی اوقات پرهای شکمی کاسکو حالت لرزش جزیی دارد. غالباً مردم فکر می­کنند که در این حالت، کاسکو از ترس یا سرما می لرزد. اما چنین نیست، بلکه علت آن احساس ناامنی جزیی یا تمایل کاسکو به مورد توجه قرار گرفتن است. زمان آمادگی کاسکو برای برقراری تماس با شما وفتی است که سرخود را پایین می آورد که شما سر آن را بخارانید . در ادامه به نکاتی درمورد زمانی که کاسکو آمادگی ارتباط باشما را دارد ذکرمیکنیم.

زمان آمادگی کاسکو برای برقراری تماس با شما

 وقتی کاسکو در حال آرامش کامل باشد؛ پرهای شکم، سینه، چانه، گلو، گونه ها و گوش­ها به حالت نسبتاً سیخ شده و پف کرده در می آید و غالباً در این حالت منقار بالایی را روی منقار پایین می ساید و صدایی شبیه دندان قروچه از آن شنیده می شود. شق شدگی نسبی پرهای مذکور به علاوه پرهای بالا و پشت سر، کلید تشخیص حالت آرامش است و از روی این علامت شما می توانید به حالت استراحت (Relaxation)، رفاه و علاقه مندی کاسکو برای برقراری تماس پی ببرید. وقتی کاسکو با همین حالت پرهای سر، سرش را پایین بیاورد و از شما بخواهد که سرش را بخارانید، این حالت اوج آرامش کاسکو را نشان می دهد. کاسکو در حال پرآرایی نیز در حالت آرامش کامل است.

طوطی ها وقتی مدتی در یک وضعیت باشند، خسته می شوند و پاها و پرهای خود را به حالت کشیدگی کامل در می آورند. در این حالت، کاسکو انگشتان خودش را به طور شل درهم فرو می کند و یک پا و پرهای همان طرف را به طرف عقب می کشد و بعد نوبت پا و پر طرف دیگر می شود. معمولاً متعاقب این نرمش، کاسکو هر دو بال خودش را به طور همزمان بالا می آورد. این دو نرمش برای خستگی درکردن کاسکو ضروری است. کاسکو از این نرمش ها همچنین برای تنظیم درجه حرارت بدنش (خنک شدن) استفاده می­کند، زیرا با هر بار باز کردن پرها و فاصله افتادن بین آنها و بدن، مقدار زیادی حرارت بدن دفع می شود.

کاسکو در هوای گرم، برای خنک شدن، ممکن است پرهایش را بیندازد؛ یعنی بین بال­ها و بدنش فاصله ایجاد کند تا هوا در زیر بال هایش جریان پیدا کند و هوای گرم از بدنش دور شود. کاسکو؛ مثل سایر پرندگان، چون غده عرق در پوستش ندارد، برای دفع گرمای مازاد بدن، از مکانیسم تبخیر ششی (له له زدن) استفاده می­کند. لذا غالباً دیده می­شود که در تابستان، کاسکو هم پرهای خودش را می اندازد و هم له له می­زند تا خنک شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج