0

معرفی موردی سگ های عروسکی: سگ نژاد پکینز

سگ نژاد پکینز

زمان پیدایش این نژاد به 4000 سال قبل باز می گردد و منشأ آن کشور چین است. از گروه سگ­های آستینی بوده و در آستین جامه های فراخ درباریان سلطنتی چین حمل می­شده. در واقع این حیوان، قرن­ها سگ محبوب خانواده های سلطنتی چین بوده و در سال ۱۸6۰ به دنبال یک آتش سوزی در کاخ تابستانی، توسط سربازان فرانسوی و انگلیسی به اروپا برده شد. درادامه این پست به معرفی یکی دیگر از نژادهای سگ های عروسکی ، سگ نژاد پکینز می پردازیم.

پکینز Pekingese

 به عقیده عده ای از محققین، برخی از رفتارهای این حیوان همچون جرأت، استقلال طلبی و بی باکی، شباهت هایی با رفتار شیر دارد. اما در کل یک سگ آپارتمانی است. مشخصات ظاهری: سر حيوان پهن و عریض بوده، حد فاصل بین چشم­ها نیز عریض است. پوزة کوتاه و پهنی دارد که اغلب دارای چین خوردگی های متعددی می باشد. دم حیوان بسیار پر مو است و گوش­هایی آویزان، شبیه به گلابی یا قلب دارد. بینی و گردن نیز کوتاه است. دست­ها و پاهایش کوتاه بوده و استخوان های دست و پایش خمیده است. حداکثر وزن حيوان معادل 5 کیلوگرم بوده و قد آن نیز ۱۸ سانتی متر است. رنگ بدن قهوه ای تا قرمز، سیاه، برونزه، راه راه و یا سفید بوده و موها نیز بلند و صاف است. موها در نواحی ران ها، پاها، دم و پنجه حالت پر مانند و طویل دارد و در نواحی کتف و جدوگاه نیز حالتی شبیه یال شیر به خود گرفته و دور تا دور گردن را فرا می گیرد.

سگ نژاد پکینز

خصوصیات اخلاقی : حیوانی بی باک و پر دل و جرأت بوده، دارای طبعی شاهانه است، اما گاهی بسیار لجباز می شود. رفتار او تلفیقی از وقار و لجاجت است که او را نزد صاحبش عزیز می سازد. از هیچ چیز به اندازه شیطنت و بازیگوشی لذت نمی برد. اغلب حالت تهاجمی نداشته و مراقبت از آن نیز آسان است. اما تربیت آن بسیار سخت بوده و روزانه نیز باید تیمار شود. نگهداری این حیوان برای افرادی که در خانه فرزند کوچک دارند توصیه نمی شود. این حیوان بسیار مورد توجه افرادی است که به سگ های بغلی علاقمندند و نیز یک نوع سنگ مونس به حساب می آید. متوسط طول عمر این حیوان ۱۲ تا ۱۳ سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج