0

معرفی موردی سگ های عروسکی: سگ نژاد یورکشای تریر

سگ نژاد یورکشای تریر

در حدود صد سال قبل، معدن چیان شهر یورکشایر واقع در کشور انگلستان به دنبال سگی بودند که بتواند با موش های موجود در راهروهای معادن مبارزه کند. از این رو با آمیزش نژادهای Dandlie Terrier ،Sky terrier و black and tan Terrier، این نژاد را بدست آوردند. درادامه این پست به معرفی یکی دیگر از نژادهای سگ های عروسکی ، سگ نژاد یورکشای تریر می پردازیم.

یورکشای تریر Yorkshire Terrier

این حیوان از زمان ملکه ویکتوریا و یا حتی قبل از آن شناخته شده بود. در واقع این سگ به عنوان دشمن درجه ۱ موش­ها به شمار می­رود و در ضمن از حس شنوایی فوق العاده ای برخوردار است، از این رو در آپارتمان ها نیز جهت نگهبانی مناسب است. با اینکه یک سگ ناز پرورده و شیک محسوب می شود، ولی خلق و خوی تریر بودن خود را حفظ کرده است.

مشخصات ظاهری: از لحاظ جثه حیوانی کوچک و ظریف بوده، دارای بدنی توپر با دمی کوتاه می باشد، دست­ها و پاها عمود بر زمین قرار می گیرند و چرخشی ندارند. گوش­ها V شکل و کوچک است و اغلب حالت افراشته­ای دارد، متوسط قد حيوان نر 5/20 سانتی متر و حيوان ماده ۱۸ سانتی متر بوده و حداکثر وزن بدن 1/3 کیلوگرم می باشد. بدن از موهای بلند و درخشانی پوشیده شده است که به رنگ قهوه ای تیره تا مشکی و در ناحیه سر و گردن حنایی می باشد. توله هایی که از بالغين خالص متولد می شوند کاملاً سیاه رنگ با لکه های برونزه هستند.

سگ نژاد یورکشای تریر

خصوصیات اخلاقی: حیوانی حساس، خود بین، با شیطنت زیاد بوده و در برخورد با سایر سگ­ها بسیار پرخاشگر می شود. به حفظ قلمرو خود نیز بسیار حساس است. گاه صدای پارس او ممکن است برای همسایگان ایجاد مزاحمت کند. تیمار منظم و روزانه حيوان ضروری است. متوسط طول عمر آن 14 سال می باشد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج