0

آشنایی با نژاد گربه­ های موکوتاه

اکثر گربه­ ها در کشورهای اروپایی چه دارای استاندارد نژادی باشند چه نباشند، جزء گربه­ های موکوتاه محسوب می­شوند، آن­هایی که دارای شجره ­نامه هستند، نوع­ های مختلف آن­ها توسط فدراسیون بین ­المللی حمایت از گربه، شناخته شده ­اند. این گربه­ ها هم به شرق و هم به غرب تعلق دارند. در این پست به بررسی ویژگی های ظاهری نژاد گربه­ های موکوتاه می پردازیم.

مشخصات نژاد گربه­ های موکوتاه

 گربه­ های غربی باید به آن درجه استاندارد نژادی که برای آن­ها در نظر گرفته شده مطابقت داشته باشند، استاندارد آن­ها به این شرح است:

گربه ­های موکوتاه اصولاً دارای بدنی قوی، دم­های ضخیم و کوتاه، دارای سری گرد و مناسب، گوش­ها تقریباً گرد، پوشش گوش متنوع، چشمان رنگی، پوشش آن­ها متعلق به خودشان بوده و از نژادهای دیگر رنگ­های کاملاً سفید، آبی، سیاه، کرم، نقره­ای مخطط و قرمز، قهوه­ای را نگرفته یا گربه­هایی که شامل دو رنگ مانند آبی، کرم یا بیش از دو رنگ مثل تورتوایس شل یا تورتوایس شل وسفید و یا گربه مانکس که از لحاظ نوع بیشتر به گربه ­های انگلیسی شبیه هستند رنگ خود را نگرفته باشند، از نظر ظاهر، دم گربه ­های شرقی یا غربی از همدیگر کاملاً متفاوت هستند.

نژاد گربه­ های موکوتاه

اصولاً گربه ­های آبی روسی و سیامی و برمه­ای به عنوان نژادهای شرقی شناخته شده­ اند، که با نوع­ های غربی کاملاً متفاوتند، از جمله دارا بودن اندامی لاغر با دم­های بلند و حلقوی، با سری مناسب و چشمان زیبا که رنگ پوشش بدن آن­ها، متفاوت هستند، از این نژاد می­توان گربه سیامی را نام برد که دارای چشمانی آبی روشن با پوششی به رنگ­های کرم یا قهوه­ای تیره و یا از نژاد گربه­ های روسی که دارای چشمانی سبز و پوشش پرزرق و برق آبی می­باشند، باید نام برد، اصولاً گربه­ های موکوتاه نسبت به گربه ­های نژاد موبلند، احتیاج به آراستن روزانه در آن­ها ضروری نیست.

مشخصات نژاد گربه­ های موکوتاه را نشان می­دهد

نوع مشخصات شرح مشخصات
رنگ طبق استاندارد
مو کوتاه با ماهیت خوب
سر بین دو گوش عریض، چانه خوب رشد کرده، صورت تقریباً کوتاه
رنگ چشم هماهنگ با پوشش بدن
گوش متوسط، دارای انتهای گرد و قاعده کم عرض
دم متناسب با بدن، قاعده کلفت و از قاعده تا انتها به­طور ملایم باریک
دست و پا متناسب با بدن، پنج انگشت در جلو، چهار انگشت در عقب
چشم گرد ودرخشان
تنه کاملاً جمع شده و تنومند و سینه­ای پر

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت

گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج