0

تربیت سگ:آموزش سگ برای قدم زدن

آموزش سگ برای قدم زدن

این آموزش ها، شامل یاد دادن دستورات نسبتاً ساده ای است که یاد گرفتن آنها برای سگ، لازم و ضروری می باشد. آموزش این قبیل دستورات به حیوان، نگهداری او را آسان تر کرده و در برخی از موارد باعث حفظ سلامتی و جلوگیری از خطر برای او خواهد شد. توجه داشته باشید که دادن هر گونه آموزش به حیوان، مستلزم وجود رابطه دوستانه و صمیمی بین شما و سگتان می باشد و در صورتی که این رابطه به هر دلیلی وجود نداشته باشد، این آموزش­ها بدون شک با شکست همراه خواهد بود. در این پست نحوه آموزش سگ برای قدم زدن آشنا می می شویم.

آموزش های ابتدایی

 حیوان برای آموختن دستورات شما و بکارگیری آنها، باید به شما اعتماد داشته و شما را به عنوان صاحب خود قبول کرده باشد. سعی کنید حداقل در آموزش موارد ضروری به سگ خود، سعی و تلاش کافی را به خرج دهید تا در مابقی زمانی که با او هستید، از این همزیستی لذت کافی را ببرید.

آموزش قدم زدن

همان طور که اشاره شد، بعد از 4 ماهگی می توانید سگ خود را برای قدم زدن به بیرون از منزل ببرید. برای شروع می­توانید قدم زدن را در داخل منزل یا حیاط تمرین کرده و بعد از اینکه حیوان، اصول کلی هم قدم شدن را فرا گرفت، این آموزش را در مکان­های خلوت و کم رفت و آمد کامل کنید. توجه داشته باشید که هم قدم شدن سگ با انسان، تابع اصول و قوانینی است که رعایت نشدن آنها، لذت پیاده روی با سگ را از شما سلب کرده و بزودی شما را خسته خواهد کرد. ابتدا تسمه را به قلاده متصل کرده و در دست چپ خود گرفته، آنرا آنقدر کوتاه کنید که حیوان کاملا در کنار پای چپ شما قرا گیرد. سپس به آرامی قدم بردارید و سعی کنید موقعیت حيوان حفظ شود. به او اجازه ندهید جلوتر از شما حرکت کند و شما را بکشد. سر تسمه را کوتاه و محکم نگه دارید. در صورتی که حیوان از راه رفتن امتناع کرد به او فشار بیاورید و حتی چند قدم او را بکشید.

آموزش سگ برای قدم زدن

این تمرینات برای حفظ امنیت توله و نیز آسایش شما ضروری است. به سگتان اجازه ندهید هنگام راه رفتن بین پاهای شما برود و در صورت انجام این کار، او را با پایتان به محل مناسب خودش برگردانده و دوباره با حفظ موقعیت خود و حیوان، به راه رفتن ادامه دهید. تا زمانی که توله به خوبی راه رفتن در کنار شما را نیاموخته است، از رفتن به محل های شلوغ و پر رفت و آمد به همراه او خودداری کنید.

پیاده روی و فعالیت از نیازهای روزمره سگ­ها محسوب شده و برای حفظ سلامت جسمی و نشاط روحی آنها لازم است. علاوه بر این، اگر حیوان خود را مرتب بیرون ببرید، نیاز کمتری به کوتاه کردن ناخن هایش دارید. در حین پیاده روی مراقب باشید سگ شما به جاهای آلوده نرفته و خود را کثیف نکند و یا در میان بوته گیاهان خاردار و سمی نرود. بوته های علف خشک، بوته گل رز و سایر گیاهان تیغ دار می تواند برای او خطرناک باشد. علاوه بر آن مراقب باشید از روی شیطنت یا کنجکاوی آشغال، کود یا حشراتی مثل سوسک و جانورانی مثل مارمولک و قورباغه را نخورد، زیرا در آن صورت مسموم شده و حتی ممکن است بمیرد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج