0

تربیت سگ:آموزش سگ برای گاز نگرفتن

آموزش سگ برای گاز نگرفتن

این آموزش ها، شامل یاد دادن دستورات نسبتاً ساده ای است که یاد گرفتن آنها برای سگ، لازم و ضروری می باشد. آموزش این قبیل دستورات به حیوان، نگهداری او را آسان تر کرده و در برخی از موارد باعث حفظ سلامتی و جلوگیری از خطر برای او خواهد شد. توجه داشته باشید که دادن هر گونه آموزش به حیوان، مستلزم وجود رابطه دوستانه و صمیمی بین شما و سگتان می باشد و در صورتی که این رابطه به هر دلیلی وجود نداشته باشد، این آموزش­ها بدون شک با شکست همراه خواهد بود. در ادامه این پست نحوه  آموزش سگ برای گاز نگرفتن را می آموزیم.

گاز نگرفتن

با وجود اینکه گاز گرفتن یکی از رفتارهای غریزی سگ­ها بشمار می رود، ولی سگ کوچک زینتی که افراد منزل و اطرافیان آنها را گاز بگیرد، به یک موجود مزاحم و آزار دهنده تبدیل شده و دوستان و فامیل شما را از شما دور خواهد کرد. از اوایل سن ۳ ماهگی، کم کم برای گاز گرفتن توله خود محدودیت قائل شوید و هنگامی که توله شما وارد 4 ماهگی شد، دیگر به او اجازه گاز گرفتن ندهید. این ممانعت به این صورت است که هنگامی که توله سگ شما را گاز گرفت، او را تنبیه کرده و با صدای بلند دعوا کنید. وارد کردن ضربات نسبتاً دردناک به ناحیه پوزه توسط انگشت برای جلوگیری از شکل گیری این عادت، مؤثر خواهد بود.

بعضی از سگ­ها ممکن است در صورت دعوا شدن، واکنش تندی از خود نشان داده و مجدداً شما را گاز بگیرند. در این صورت حیوان را به محل تاریکی برده و مدتی در آنجا حبس کنید تا آرام شود. پس از آرام شدن حیوان، به او نزدیک شده و با ملایمت با او حرف بزنید و او را نوازش کنید. به یاد داشته باشید که تنبيهات مداوم و پی در پی، باعث ایجاد ناامنی و ترس در حیوان شده و او را از شما دور خواهد کرد. برای برقراری رابطه مناسب با سگ خود، در شرایط عادی به او محبت کنید. ولی این محبت کردن نباید باعث شود که در حیوان احساس کند هر کاری که خواست می تواند انجام دهد. در واقع برقرای تعادل بین ابراز محبت و سخت­گیری در مورد کارهای ناشایست، یکی از اصولی است که باید حتماً در نظر داشته باشید و تنبیه بجا و نیز تشویق در مواقع مناسب، باعث برقراری رابطه ای منطقی بین شما و سگتان خواهد شد و در نهایت این موضوع را به حیوان خود تفهیم کنید که رئیس، شمایید، نه او.

آموزش سگ برای گاز نگرفتن

در مورد سگ های نگهبان شرایط متفاوت است. سگ های نگهبان نباید برای گاز گرفتن تنبیه شوند. این امر بخصوص در زمان تولگی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در غیر این صورت حیوان از گاز گرفتن ترسیده و دیگر کارآیی خوبی برای نگهبانی نخواهد داشت، ولی در حفظ حریم خانواده و مشخص کردن آن برای سگ خود دقت لازم را بکار ببرید تا در آینده از این جهت خطری افراد منزل را تهدید نکند. از همان ابتدا سعی کنید افراد خانواده را به حیوان بشناسانید. برای این کار بهتر است در حضور افرادی که همیشه در منزل حضور دارند، به سگ خود غذا بدهید تا حیوان به بودن افراد منزل در کنار خود عادت کرده و مرز میان آشنا و بیگانه را بشناسد. از سوی دیگر در صورتی که سگ، شما با افراد خانواده را گاز گرفت، شدیدا با او برخورد کنید و با صدای بلند و تحكم كامل به او اعتراض کنید. از آنجا که سگ های نگهبان، حیوانات بزرگ و قویی خواهند شد، در صورتی که از شما حساب نبرده و حرف شنوی نداشته باشند، می توانند بسیار خطرناک و درد سر ساز باشند. یک سگ نگهبان خوب حداقل باید از یکی از افراد منزل که صاحب اصلی او بشمار می رود، اطاعت ­پذیری داشته باشند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج