0

تمرین خروس­ها و ویژگی جایگاه تولید مثلی

در طول دوره رشد به تمرین خروس­ها ادامه دهید و تا می توانید خروس­ها را با هم به نبرد بیاندازید . این نبردها موجب توسعه مهارت های جنگی خروس­ها می­شود. ابزارهای ذاتی مهارت های جنگی خروس­ها در ذات (ژنتیک) آنها وجود دارد ولی می توان با تمرین خروس­ها  چه ثابت و معین آنها را همراه با ریزه کاری های فراوان و عملی به خروس ها یاد داده و پتانسیل ژنتیکی آنها را به ظهور رساند. همواره باید در نبرد خروس­ها مواظب آنها بود. خروسها در این مبارزات مجهز به دستکش باشند و احتمال برخورد آنها با اشیاء سخت کاهش یابد. در این مرحله هنوز ساق پای خروس­ها ترد است و در صورتی که با فشار زیاد به هم برخورد کنند ممکن است بشکند.در این بخش مطالبی در مورد تمرین خروسها­ بیان کرده ایم.

تمرین خروس­ها

هر چیزی در مورد جنگ خروس ها را مطالعه کنید تا در صورت مراجعه خریدار اطلاعات خوبی در مورد آن داشته باشید. این اطلاعات موجب جلب توجه مشتری می شود. اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید و جمعیت­های خروس بازی جهان را شناسایی کنید که بویژه برای نوآموزان این جرقه مناسب است.

ویژگی جایگاه تولید مثلی

یک جایگاه تولید مثلی مناسب شامل یک خروس و ۱۰ مرغ است. این ترکیب برای افرادی مناسب است که از «آشیانه های تولید مثلی» برای تخمگذاری مرغ ها استفاده کرده و تخم­های تولیدی را نشان گذاری می کند و مرغ ها و جوجه ها را به محض تولید با شماره پا مشخص می کند و جوجه های هر مرغ را به صورت جداگانه متولد می سازد تا مادر و پدرهای هر یک از جوجه ها از قبل معلوم باشد. در خصوص خروس­های جنگی بهتر است مرغ با نژاد خالص و همخون از یک گله و خروس خالص و همخون از گله دیگر باشد تا از مزیت «توش ژنتیکی» (ویگور) بتوان استفاده کرد و جوجه های قوی تری بوجود آورد.

ارزش تولیدمثلی یک مرغ زمانی معلوم می شود که حداقل ۱۰ تا از پسران او وارد مرحله نبرد شده و از نزدیک صفات آنها بررسی شود. رکوردهای هر یک از مرغ­ها و همه مرغ های موجود در جایگاه تکثیر یادداشت می شود. اگر جوجه های یک جایگاه تکثیر ۵۵ درصد برنده دارد به این معنی است که برخی از مرغ های آن تولید برنده­های بالای ۵۵ درصد و برخی کمتر از ۵۵ درصد می کنند. لازم به توضیح نیست که تمامی مرغ هایی را که خروس­های با توان ۵۵ درصد و پایین تر تولید می کنند باید حذف شوند تا درصد برندگان در سال­های بعد بالاتر برود.

تمرین خروس­ها

قابل توجه که در سال اول معمولاً افزایش درصد برد قابل توجهی را شاهد خواهیم بود در حالی که در سال­های بعد و بعدتر دائماً این میزان کاهش می یابد. فرض کنیم در سال دوم اگر درصد برندگان ۷۰ درصد باشد، لازم است که همان برنامه قدیمی را تکرار کرده و تمامی مرغ هایی را که جوجه های آنها موفقیتی برابر ۷۰ درصد یا کمتر تولید می کنند، حذف کنیم.

تأمین مرغ های جایگزین؟ مرغ های با خصوصیات برتر از جایگاه تولید مثلی بیرون آورده شده و با یک خروس با کیفیت از همان نژاد جفت می شود. مرغ های حذف شده از جایگاه را با استفاده از پولت­هایی جایگزین می کنیم که فرزند برترین مرغ ها هستند. در صورت ادامه این برنامه تولیدمثلی، سال بسال خروس های تولیدشده خصوصیات بهتری خواهند داشت. گاه مشاهده می شود که خروسی با یک مرغ خاص آمیزش نمی کند و آن را رد می­کند، یا برعکس. لازم است بلافاصله مرغ را عوض کنیم.

به روش بالا می توان خروس­های جنگی را به شیوه ثابت و قابل تکرار بوجود آورد. در صورتی که متوجه شویم دو لاین خالص نتیجه تلاقی خوبی دارند، در سال های آینده نیز نتایج خوبی خواهند داشت. با استفاده از روش بالا می توان مطمئن بود که هم لاین های خالص و هم تلاقی های بدست آمده از آنها در جهت بهبود صفت مورد نظر خواهند بود. روش فوق زمان بر و کاربر است ولی ارزش آن را دارد زیرا نتایج به مراتب عالی تری در اختیار می­گذارد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج