0

معرفی داروی نالترکسان و نئومایسین در طیور

نالتر کسان، یک آنتاگونیست افیونی بوده که در پزشکی برای درمان اعتیادهای افيونی و الکلی، بکار می رود. و داروی نئومایسین، یک آنتی بیوتیک آمینوگلیکوزیدی است. نئومایسین دارای طیف ضدباکتریایی وسیع (به استثنای استرپتوکوک ها و باکتری های بی هوازی) می باشد. در ادامه به معرفی داروی نالترکسان و نئومایسین در طیور و موارد مصرف  و تداخل دارویی آن ها بررسی میکنیم.

نالترکسان     NALTREXONE

نام تجاری

تِرکسان و رِویا

گروه دارویی

آنتاگونیست افیونی

موارد مصرف

نالتر کسان، یک آنتاگونیست افیونی بوده که در پزشکی برای درمان اعتیادهای افيونی و الکلی، بکار می رود. نالتركسان امیدهایی برای درمان پرکنی رفتاری در طوطی سانان نشان داده شده است. دلیل منطقی برای مصرف آن براساس تئوری می باشد که پرکنی موجب آزادی اندورفین می گردد و اعتیاد آور است. با انسداد اثر اندورفين­ها، نالتركسان نیروی کمکی مثبت این رفتار را از بین می برد.

تداخل های دارویی

نالتركسان اثر سایر داروهای افیونی را خنثی می نماید. علاوه بر خنثی کردن اثرات اگونیست های افیونی خالص (مانند مرفین، مریدین، کدئین، اکسی مرفون و غیره)، همچنین نالترکسان اثرات آگونیست- آنتاگونیست های افیونی مانند بوتورفانول، پنتازاسین یا نالبوفین را خنثی می نماید.

داروی نالترکسان و نئومایسین در طیور

نئومایسین  NEOMYCIN

نام تجاری

بایوسول، نئومیکس، نئو- سول ۵۰، نئو- فرادین و فرادیومایسین سولفات

گروه دارویی

داروی ضدباکتریایی (آمینوگلیکوزیدی)

موارد مصرف

نئومایسین، یک آنتی بیوتیک آمینوگلیکوزیدی است. نئومایسین دارای طیف ضدباکتریایی وسیع (به استثنای استرپتوکوک ها و باکتری های بی هوازی) می باشد. طيف ضدباکتری نئومایسین مشابه سایر آمینوگلیکوزیدها بوده (اصولاً گرم منفی های بی هوازی)، ليكن در مقایسه با جنتامایسین یا امیکاسین، دارو به طور مشخص عليه چندین گونه اجرام گرم منفی از جمله کلبسیّلا، اشریشیاکلای و سودوموناس کمتر مؤثر است. اما اکثر سوش های باکتری های مقاوم به نئومایسین از این گونه ها نسبت به امیکاسین حساسند. نئومایسین در پرندگان از طریق گاواژ دهانی یا در آب آشامیدنی تجویز شده است.

تداخل های دارویی

نئومایسین نبایستی با سایر داروها قبل از تجویز مخلوط شود. سایر داروها ممکن است ترکیب شده و بی اثر شوند. تجویز خوراکی نئومایسین نبایستی همراه با پنی سیلین V پتاسیم خوراکی باشد، زیرا ممکن است اختلال در جذب پنی سیلین رخ دهد. تجویز خوراکی نئومایسین با تجویز خوراکی فرآورده های دیژیتالیس (مانند دیگوکسین) ممکن است منجر به کاهش جذب دیژیتالیس شود. تجویز خوراکی نئومایسین ممکن است مقدار جذب ویتامین K از روده را کاهش دهد. همچنین بهتر است همزمان با سایر داروهای سم شنوایی و سم کلیوی تجویز نشود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 2]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج