0

معرفی بیماری های چشم سگ:ریزش شدید اشک و تورم ملتحمه

تورم ملتحمه چشم سگ

ساختمان چشم در سگ بسیار شبیه انسان است. بنابر این مشکلات چشمی مشابهی نیز با انسان دارد یکی از آن ها ریزش شدید اشک چشم سگ می باشد. جهت بررسی چشم ها باید به وجود یا عدم وجود ترشحات چشمی، سرخی، تورم و کدورت چشم ها توجه کرد. همچنین باید سلامت پلک­ها را نیز مد نظر داشت. چشم سالم، تمیز و براق است و ناحیه اطراف آن کاملاً سفید است. قرمز یا صورتی بودن این ناحیه می تواند دلیلی بر وجود التهاب و عدم سلامت چشم باشد. در ادامه به معرفی تورم ملتحمه چشم سگ ها می پردازیم.

بیماری های چشم

تورم ملتحمه چشم سگ

تورم ملتحمه از بیماری­های شایعی است که ممکن است در اثر وجود جسم خارجی، ضربه، عفونت باکتریایی، ویروسی و حتی انگلی و با وجود تومور در چشم بوجود آید. مشکلات مادرزادی از قبیل برگشتگی پلک به داخل و خارج نیز مشکلاتی را برای چشم ایجاد می کند. در این حالت مخاطات چشم پرخون شده و ریزش ترشحات موکوسی تا چرکی نیز اغلب دیده می شود. درمان اغلب بسته به عامل ایجاد کننده بیماری صورت می پذیرد. از این رو لازم است جهت این کار حیوان خود را به نزد دکتر دامپزشک ببرید.

تورم ملتحمه چشم سگ

 

ریزش شدید اشک

این حالت در برخی از سگ­ها مشکلاتی را برای حیوان بوجود می آورد. متداول ترین علت بوجود آمدن این عارضه، سوزش چشم هاست که باعث مرطوب شدن اطراف چشم و قسمت های پائینی صورت می شود و التهاب موضعی یا عفونت پوست را به دنبال خواهد داشت. این مشکل بیشتر در نژادهای کوچکی که چشم­های برجسته و بیرون زده دارند دیده شده و باعث قهوه ای و بد شکل شدن موهای اطراف چشم می­شود. کوتاه کردن موهای اطراف چشم، شستشوی روزانه آنها و درمان عفونت های چشمی در بر طرف کردن این مشکل مؤثر است.


 

این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج