0

معرفی داروی کلومیپرامین و سایکلوسرین در طیور

کلومیپرامین، در پزشکی از داروهای ضدافسردگی و ضد وسواس سه حلقه ای است که در این بخش توجه شما را به پاره ای از توضیحات درباره داروی کلومیپرامین و سایکلوسرین در طیور جلب مینمایم.

داروی کلومیپرامین و سایکلوسرین در طیور:

کلومیپرامین    CLOMIPRAMINE

نام تجاری

کلومیکالم (دامپزشکی) و آنافرانيل (پزشکی)

گروه دارویی

داروی اصلاح کننده رفتار (داروی ضد افسردگی سه حلقه ای)

موارد مصرف

مصرف کلومیپرامین ، در طوطی سانان برای کنترل پرکَنی و خودخوری ناشی از مشکلات روانی مورد استفاده قرار می گیرد. داروهای ضد افسردگی سه حلقه­ای دارای خواص شبه آنتی هیستامینی قوی هستند، بنابراین مصرف کلومیپرامین در درمان پرندگانی که خارش عامل پرکَنی است، مفید خواهد بود. طبق برخی گزارش های موردی، این دارو در برخی پرندگان اثربخش بوده است ولی پاسخ هر پرنده نسبت به این درمان بسیار غیرقابل پیش بینی است. درمان بایستی با مقادیر کم آغاز شود و بسته به پاسخ بالینی بیمار به درمان طی چند روز، به حد مورد نیاز رسانده شود.

تداخل های دارویی

در انسان، مصرف کلومیپرامین را نباید همراه با داروهای مهارکننده منوآمین اکسیداز (MAO) مانند آمیتراز تا ۱۴ روز پس از آنها تجویز نمود، زیرا این ترکیب دارویی زمینه را برای افزایش فشار خون آماده می کند. مصرف کلومیپرامین می­تواند موجب تشدید اثرات سمپاتومیمتیک داروهایی مانند اپی نفرین گردد.

داروی کلومیپرامین و سایکلوسرین در طیور

سایکلوسرین    CYCLOSERINE

نام تجاری

سرومایسین

گروه دارویی

داروی ضدباکتریایی

موارد مصرف

با ذکر موارد مصرف کلومیپرامین داروی سایکلوسرین، دارویی ضدباکتریایی است که در پزشکی برای درمان موارد عفونی مانند سِل فعال ریوی و خارج ریوی همراه با سایر داروهای درمانی مصرف می شود. همچنین از این دارو برای درمان عفونت های حاد مجاری اداری ناشی از سویه های حساس باکتری­های گرم مثبت و گرم منفی به ویژه گونه های آنتروباکتر و E . coli استفاده می شود. در پرندگان، سایکلوسرین به عنوان یکی از داروهای ترکیبی در برنامه درمانی سِل مورد توجه است. درمان بایستی حداقل ۶ ماه ادامه یابد و پاسخ به درمان به وضعیت سیستم ایمنی پرنده بستگی دارد.

تداخل های دارویی

سایکلوسرین ممکن است با جذب کلسیم، منیزیم، اسید فولیک، ویتامین­های B6 و B12 مداخله کند.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج