0

معرفی موردی سگ های خانگی: سگ نژاد پودل

سگ نژاد پودل

در مقالات قبل با چند نوع از نژادهای سگ آشنا شدیم. در این مقاله با سگ نژاد پودل آشنا و خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

پودل Poodle

به نظر می رسد اصلیت این حیوان کشور آلمان باشد و در این کشور به آن Pudel می گویند که به معنای شلپ شلپ در آب است. در زبان فرانسه به آن Caniche ( از کلمه Canard که به معنای اردک است گرفته شده) می گویند و در آن کشور به عنوان سگ ملی و برای نمایش در سیرک مورد توجه بوده است. علت این نامگذاری آن است که از این حیوان در گذشته عمدتاً جهت شکار اردک استفاده می شده است، اما به تدریج به عنوان یک حیوان خانگی مورد توجه قرار گرفت. به نظر میرسد که اجداد پودل های امروزی شناگران قابلی در آب بوده اند، به گونه ای که صاحبانشان جهت تسهیل حرکت آنها در آب مجبور بودند موهایشان را کوتاه کنند. اینطور گفته می شود که آنها قادر بودند شکار خود را از آب بگیرند و به خشکی بیاورند. پودل­ها به عنوان سگ بازیاب، بسیار مورد علاقه خانواده های سلطنتی فرانسه بوده اند.

مشخصات ظاهری: پودل­ها حیواناتی خوش اندام با چهره ای مغرور و حرکاتی جهشی هستند. بدن آنها پوشیده از موهایی فر خورده است و مهمترین ویژگی ظاهری آنها کلیپ روی سرشان می باشد. در انتهای دم آنها نیز یک منگوله وجود دارد که به ظاهرشان جذابیت فوق العاده ای می دهد.

از نظر اندازه سه نوع سگ پودل وجود دارد:

– پودل استاندارد: قدی بیش از ۳۸ سانتی متر داشته و وزن آن نیز ۳۰ تا 34 کیلوگرم می باشد.

– پودل مینیاتوری: قد بدن ۲۸ تا ۳۸ سانتی متر و وزن آن نیز 6 کیلوگرم می­باشد.

– پودل عروسکی: قد بدن حداکثر ۲۸ سانتی متر بوده و وزن آن نیز 5/4 کیلوگرم است.

رنگ بدن آنها متنوع بوده و شامل سفید، سیاه، قهوه ای، نقره ای، کرم، زردآلویی، آبی و خاکستری می باشد.

خصوصیات رفتاری: سگ­های پودل حیواناتی بسیار با محبت، باهوش و خونگرم هستند و در زمینه فراگیری کلمات از استعداد خارق العاده ای برخوردارند. به طور کلی این سگ­ها یکی از مناسب ترین نژادها جهت نگهداری در منزل به حساب می آیند. تعاليم انسان را به خوبی فرا می گیرد و نسبت به صاحب خود نیز بسیار وفادار هستند. این حیوان هر چه کوچک جثه تر باشد، سخت گیر تر و پر تحرک تر می شود و در كل به بازی با کودکان علاقه فراوانی دارد. پودل عروسکی از سگ هایی است که جهت نگهداری توسط افراد مبتلا به آلرژی نسبت به موی سگ و یا گرد و غبار، مناسب است، اما باید دائما آرایش و تیمار شود. متوسط طول عمر این حیوان ۱۲ تا ۱۳ سال می باشد.

سگ نژاد پودل


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج