0

بیماری آنتریت ویروسی غاز ( علایم،پیشگیری،درمان)

بیماری آنتریت ویروسی غاز

بیماری آنتریت ویروسی غاز یک بیماری عفونی و ویروسی حاد می باشد. از مهمترین بیماری های غاز می توان به بیماری آنتریت ویروسی غاز اشاره کرد. درادامه به معرفی این بیماری در اردک و غاز می پردازیم و همچنین علائم و درمان این بیماری ذکرمی کنیم.

آنتریت ویروسی اردک یک بیماری واگیر و حاد است که عامل این بیماری هرپس ویروس است که می تواند اردک ها، غازها و قوها را آلوده کند. شیوع بیماری در غاز خیلی کم است و این بیماری می تواند بطور مستقیم از طریق تماس پرندگان حساس و آلوده یا غیر مستقیم به وسیله محیط آلوده منتقل شود. پرندگانی که از بیماری نجات می یابند نسبت به ابتلا مجدد به هرپس ویروس ایمن می شوند. باید توجه شود که در استراليا هرپس ویروس از گله غاز آلوده استخراج شده است (با نرخ مرگ و میر ۹۷ درصد) که تشخیص آن از هرپس ویروس آنتریت اردک بر اساس آنتی ژن میباشد.

علائم

علائم و نشانه ها به سن و جنس غاز، مرحله ابتلا، حدت بیماری و تراکم ویروس مورد نظر بستگی دارد، ضایعه آنتریت ویروسی اردک همراه با آسیب رگی (خونریزی بافتی ، خونریزی در حفره های بدن، سبب پارگی رگهای خونی در نواحی مختلف سطح موکوسی دستگاه گوارش و همچنین سبب ایجاد ضایعه در سیستم لنفاوی و دیگر بافتها می شود.

درمان

هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما واکسن های موثری برای این بیماری ساخته شدهاست.

بیماری آنتریت ویروسی غاز


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

 

 

امتیاز شما به مقاله
[: 2 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج