0

تغذیه مرغ مادر در پرورش مرغ و خروس لاری

تغذیه مرغ مادر در پرورش خروس لاری

مرغ کرچ هر از چندی از کجه بیرون می آید و ابتدا فضله می گذارد و سپس به خوردن آب و دان می پردازد و سپس بال­هایش را بر هم میزند، حمام خاک می گیرد و مجددا فضله گذاری کوچکی کرده و دوباره اندکی آب و دان خورده و به لانه باز می­گردد و روی تخم­ها می خوابد.  برای آگاهی بیشتر از تغذیه مرغ مادر در پرورش مرغ و خروس لاری به ادامه مطلب توجه بفرمایید.

تغذیه مرغ مادر

بسته به دمای بیرون کجه، مدت زمان به سر بردن آنها در فضای بیرون متفاوت است. هر چه هوای بیرون سردتر باشد، مدت زمان کمتری بیرون می مانند. در دمای بالای ۱۰ درجه سانتی گراد بیش از نیم ساعت در بیرون سپری می کنند در حالی که در دمای حدود صفر درجه این مدت به چند دقیقه کاهش می یابد.

مرغ های کرچ بویژه در تجربه اول شان از محیط جدید می­ترسند و ممکن است در روزهای اولیه خوابیدن روی تخم ها از بیرون آمدن برای مصرف آب و دان خودداری کنند.در تغذیه مرغ مادر در پرورش خروس لاری عدم مصرف دان بویژه به مدت طولانی بخصوص در فصل سرما موجب کاهش انرژی آنها می شود. انرژی آنها برای گرم نگه داشتن تخم­ها ضروری است. بنابراین تغذیه مناسب آنها اهمیت دارد. نشانه مهم بیرون آمدن مرغ ها از کجه تخم، مشاهده فضله های بزرگ در اطراف است. چه بهتر که بلافاصله اثرات آن از بین برود تا فضله بعدی راحت تر تشخیص داده شود. اگر بعد از ۲ روز فضله دیده نشد لازم است مرغ را با آرامی بیرون آورده و آب و دان در اختیار او بگذاریم. بتدریج مرغ با شرایط جدید عادت می کند و خود از پس کارها بر می آید. همچنین بهتر است مرغ حداقل هفته ای یک بار از روی تخم­ها بلند شود و به گشت و گذار ولو اندک بپردازد. این عمل به هضم غذای آنها کمک کرده و خشکی عضلانی و سنگینی تولید مثلی آنها را کاهش می­دهد.

در آب و هوای معمولی، جیره پولت تخمگذار به آنها داده می شود. بهتر است جیره آنها از نظر ویتامین و انرژی تقویت شده و در فصول سرد از غذاهای انرژتیک بیشتری استفاده شود. مخلوط ارزن و شاهدانه برای آنها مفید است. در فصل تولید مثل بهتر است از مصرف سبزیجات تازه خودداری شود زیرا باعث اسهال آنها شده و تخم­های آشیانه کثیف می شوند و به نوبه خود آلودگی آنها افزایش یافته و جوجه درآوری آنها کاهش می یابد. استفاده از ویتامین های محلول در آب شرب ها افزایش این مرغ ها مفید است.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 1 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج