0

ریزش مو و خارش در گربه(دلایل،درمان)

ریزش مو در گربه

باید دانست ریزش مو در گربه به صورت فصلی در گربه یک حالت کاملاً طبیعی است و بیشتر هم نژادهای موبلند گربه دچار این عارضه می­کند. همچنین تغییرات محیط به­ خصوص از نظر گرما یکی از عوامل ایجاد ریزش مو در گربه به حساب می ­آید. وجود انگل­های خارجی در پوست گربه، به نحوی که باعث آزار و اذیت گربه کردند، حیوان را متأثر و عصبی کرده و گربه مجبور است مرتباً خود را بخاراند و سبب خارش گربه موضعی در پوست می­گردد. در ادامه به این موضوع ها می پردازیم.

ریزش مو

عوامل متعددی باعث ریزش مو در گربه می­شوند که عبارتند از:

  1. کمبود ویتامین­ها
  2. مسمومیت به صورت وسیع و گسترده
  3. اختلالات هورمونی
  4. استفاده از شامپوهای نامناسب که از قدرت قلیایی بالایی برخوردار باشند.
  5. اختلالات در سیستم دستگاه گوارش گربه مخصوصاً هنگامی که حیوان دچار یبوست شده و دستگاه دفعی آن از کارایی خوبی برخوردار نیست.
  6. عوارض پوستی ناشی از انگل­های خارجی

ریزش مو در گربه

 گاهی این خارش به قدری شدید است که به آن خارش­های دیوانه­ وار گفته می­شود. علاوه ­بر این عوامل آلرژن­زا و یا به عبارت دیگر حساسیت ­زا هم باعث خارش و در نهایت منجربه ریزش مو خواهند شد. در صورتی­که ریزش مو در بدن به­صورت متقارن و دو طرفی مشاهده گردد و با ظرافت و نازکی پوست همراه باشد، باید به اختلالات غدد درون­ریز، به خصوص غدد فوق کلیوی مشکوک و با آزمایش­های اختصاص خون، علت ریزش مو را تشخیص داد، البته اختلالات غدد تیروئید هم در ریزش مو گاهی صاحب نقش بوده. در تمام موارد ذکر شده، جهت درمان اختلالات پوستی باید به دکتر دامپزشک مراجعه تا با انجام برخی از آزمایشات اختصاصی به درمان موثر ریزش مو بپردازد.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج