0

قفس کاسکو چگونه باید باشد ؟

قفس کاسکو چگونه باید باشد

مسائل بسیار عدیده از جمله تغذیه، رفتارشناسی، تربیت، ناخوشی ها و بیماریها و غيره، شوخی نیستند و شما خواه و ناخواه یکی پس از دیگری با آنها مواجه خواهید شد. لذا بهتر است که قبل از خرید خود کاسکو، تمام موضوعات، مسائل و ضروریات مربوط به کاسکو را بدانید یا از قبل فراهم کنید. دراین پست به نکات مهمی در مورد اینکه قفس کاسکو چگونه باید باشد پاسخ می دهیم .

قفس کاسکو چگونه باید باشد؟

کاسکوها در پرنده فروشی ها در قفس­های معمولی و غالباً فرسوده به دست خریداران داده می­شود. عده ای از خریداران، صرف نظر از بهداشت کاسکو ، خودشان حالشان به هم می خورد که چنان قفس­های کثیف و آلوده را وارد خانه خود کنند و لذا همان جا که کاسکو را خریداری می­کنند، یک قفس نو هم خریداری می کنند و کاسکو را باقفس زنگ زده و کثیف به خانه خودشان نمی آورند.

عده ای هم علی رغم پول کلانی که برای کاسکو می دهند، زورشان می آید که یک قفس نو خریداری کنند. به هرحال خریدار یک کاسکو به عنوان یک پرنده زینتی تجملاتی و کلاس بالا، باید بداند که بردن یک قفس کهنه و زنگ زده و آلوده به داخل خانه، بیانگر این حقیقت است که او هنوز آمادگی پذیرایی از یک پرنده زینتی؛ چون کاسکو را ندارد.

پس به چنان افراد به جد می گویم که بهتر است کاسکو یا هیچ پرنده زینتی دیگری را با چنان وضعی به خانه نبرند. به طور کلی تمام کسانی که میل به خرید یک پرنده زینتی دارند، از ابتدا باید فرهنگ نگهداری چنین موجودات را داشته باشند. اغلب مردم خودشان را فقط برای پرداخت پول کاسکو آماده می کنند، در حالی که  تهیه قفس مناسب برای کاسکو ، آماده بودن برای نگهداری صحیح از آن و آماده بودن برای شرکت در جلسات مشاورهای تخصصی و آماده بودن برای پرداخت هزینه های دارو و درمان؛ مهم تر از آماده شدن برای پرداختن پول برای خرید خود کاسکو است!! زیرا شما بلافاصله پس از خرید کاسکو، با ده­ها نوع سئوال مواجه می شوید که جواب برخی از آنها را نمی توانید پیدا کنید.

 فردی که حاضر می شود حداقل 7 تا 8  میلیون (امروز) بابت خرید یک جوجه کاسکو وحشی بپردازد، یا نباید این پول هنگفت را صرف کند یا باید آمادگی هزینه های جنبی این­ خرید؛ مثل خرید یک قفس نو و بزرگ به عنوان زینت خانه خود و حفظ نظافت و جلوگیری از ورود آلودگی به خانه خودش را داشته باشد.

به هر حال، به عنوان بهترین راهنمایی برای مشتاقان خرید کاسکو، توصیه­ های زیر را دارم که شما می توانید به آنها عمل کنید تا در خرید و نگهداری کاسکو موفقیتی کامل به دست آورید و پس از خرید کاسکو با انبوه سئوالات مواجه نشوید:

  1.  اگر پس از مطالعات لازم، مصمم به خرید کاسکو شدید، باید همه افراد خانواده، به خصوص همسر شما موافق ورود کاسکو به خانه باشد.
  2. اگر فردی مبتلا به آلرژی در خانه شما هست، به هیچ وجه اقدام به خرید هیچ نوع پرنده­ای نکنید.
  3. اگر فکر می­کنید اشتیاق شما در خرید کاسکو، موقتی است و وقت رسیدگی به آن را ندارید یا کم حوصله ­اید، اقدام به خرید کاسکو نکنید. افرادی که اجبارا خودشان و همسرشان صبح از خانه بیرون می روند و پس از کار روزانه به خانه بر می گردند و اجبار کاسکو را بیش از ۶ ساعت در خانه تنها می گذارند، نباید به خرید کاسکو اقدام کنند، زیرا کاسکو در تحمل تنهایی، درست مثل یک طفل است و وقتی مدت زیادی تنها بماند، می­ترسد و این ترس تأثیر بسیار بدی روی رفتارهایش می گذارد.
  4. قبل از خرید یک کاسکو وحشی، از سروصدای آن در رابطه با ایجاد مزاحمت برای همسایه ها اطمینان حاصل کنید.
  5.  قبل از خرید کاسکو، بزرگی خانه خود را بسنجید و جای مناسبی برای یک قفس نو و بزرگ که برای آن می خرید، در نظر بگیرید.
  6. قبل از خرید کاسکو، به مخارج مربوط به هزینه های مشاوره و دامپزشکی و دارو و غذاهای مرغوب برای آن فکر کنید.
  7.  حالا اگر همه این نکات را رعایت کرده اید، با توجه به اطلاعاتی که بدست آورده اید، قاعدتاً باید بتوانید یک کاسکوی مطلوب، مرغوب و مناسب برای شرایط خاص خانواده خودتان خریداری کنید و اگر در این کار از من یا هرکس دیگر مشورت بخواهید، چنین نیست که تلفنی این مشورت را بتوانید به دست آورید. . به عبارت دیگر، برخی امور؛ مثل انتخاب یک پرنده برای شرایط خاص شما و نیز برخی آموزش های عملی است و گفتنی نیست و اگر هم باشد، تلفنی مقدور نیست.

قفس کاسکو چگونه باید باشد1

من به طور مرتب، تحقیقاتی ۱ تا ۳ ماهه با ۱۰ الی ۱۶کاسکو انجام می دهم. کاسکوهایی که من از بازار برای امور تحقیقاتی ام تهیه می کنم، گاه جوجه اند، گاه بالغ چشم سفید و گاه بالغ­های چشم زرد و گاه مخلوطی از کاسکوهای مختلف هستند. من کاسکوهای نامطلوب برای هدف نگهداری مردم را پس از پایان هر سری کار تحقیقاتی، یا به بازار برمی گردانم یا به افرادی می­فروشم که قصد جوجه کشی دارند یا به کسانی که می­خواهند یک همدم برای کاسکوی پرکن شده و سخنگوی خودشان فراهم کنند، اما دنبال سخنگو کردن کاسکو نیستند. همچنین جوجه های جوان و کاسکوهای بالغ چشم سفید را در معرض فروش به مردم قرار می دهم.

از مهم­ترین ویژگی ها و مزایا این کاسکوها، این است که هویت آنها کاملاً مشخص است. دیگر این که به دلیل آشنا شدن با انسان به مدت کافی، هم عمده دوره اهلی شدن را پشت سر گذاشته اند و از قاروقور افتاده اند و هم ترسشان از انسان ریخته است. دیگر اینکه تمام ترس و استرسی که تمام کاسکوهای وحشی در بدو ورود به کشور دارند، و به همین دلیل در ۴۵ روز اول، بسیاری از آنها «به خصوص جوجه های جوان»، در اثر ترسیدن و سکته کردن می میرند، در این کاسکوها از بین رفته و لذا در شرایطی که نیمه اهلی هستند و هیچ ترسی از انسان ندارند و دوره مرگ و میر را پشت سر گذاشته اند، آماده تحویل به شما می شوند.

لذا از آنجا که من در زمان انتخاب کاسکو برای امور تحقیقاتی ام، حداکثر توانم را به کار می گیرم که در هر گروه، بهترین کاسکوهای موجود در بازار خریداری کنم، محال است که بتوانم کاسکویی بهتر از اینها را برای شما انتخاب کنم. البته قطعاً تعداد چنین کاسکوها محدود است، ولی شما می توانید در هنگام خرید، تماس بگیرید و از موجود داشتن یا نداشتن یک کاسکوی مطلوب برای خودتان مطلع شوید.

اما جدا از امور تحقیقاتی، من در فرصت هایی که به بازار پرنده سر می­زنم، چنان چه جوجه کاسکو یا جوجه­هایی مطلوب و مرغوب با یک کاسکوی سخنگوی خوب بیایم، آنها را خریداری می­کنم. کاسکوهای وحشی وارداتی تماماً مبتلا به درجه ای از بیماری ترس و استرس ناشی از حمل و نقل و گاه نوعی آلودگی هستند. به هر حال با توجه به تجارب و مهارتی که من در مراقبت از آنها دارم، ظرف حدود یک­ماه مشکل ترس و استرس آنها برطرف می شود و اگر آلودگی داشته باشند، با دارو درمانی صحیح آنها را معالجه می کنم.

شاید باور نکنید که به جز یک نوبت که بنا به دلیلی که آن را کشف کردم و در آن نوبت از ۳۵ قطعه کاسکوی تحقیقاتی من، ۱۲ قطعه تلف شدند و این تلفات موجب شد که من به یک کشف بسیار مهم نائل شوم؛ حتی یک کاسکو نزد من نمرده و دلیل آن چیزی نیست جز رعایت اصول نگهداری کاسکوهای وحشی، به خصوص در ۴۵ روز اول خرید آنها.

این کاسکوها را من به این دلیل خریداری می کنم که اگر کسانی از من کاسکو بخواهد، بتوانم پس از ۴۵ روز نگهداری، با خیال راحت در اختیار آنها قرار دهم. حال اگر اینها تا زمان شروع سری بعدی تحقیقات، هنوز موجود باشند، مسلماً به جای خرید کاسکوهای جدید، از آنها استفاده می­کنم و طبعاً پس از واردشدن در کار تحقیقات، تا دوره لازم طی نشود، خواستگاران آنها را جواب می کنم.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 3 امتیاز از مجموع: 5]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج