1

محل نگهداری استاندارد جوجه عروس هلندی

پرورش عروس هلندی112

با توجه به اینکه بدن جوجه عروس هلندی فاقد پر می باشد و خیلی حساس است شما باید گرمای لازم را برایش فراهم کنید. چرا که ممکن است جوجه در این سن با کوچکترین تغییر دمایی دچار بیماری شود. در پست قبلی در مورد پرورش عروس هلندی نکاتی را ذکر کردیم. در ادامه به نکات مهم درباره محل نگهداری استاندارد جوجه عروس هلندی و تغذیه آن ها می پردازیم.

محل نگهداری جوجه عروس هلندی

پروش دهندگان بزرگ توصیه می کنند بهترین روش جهت نگهداری جوجه ها از نظر گرما و رطوبت انکوباتور است. (اما گاهی این کار مقرون به صرفه نیست).

شما می توانید از یک آکواریوم شیشه ای کوچک که یک لامپ UV بر روی آن نصب شده، استفاده نمایید. برای کف آن از کاغذهای خرد شده و پوشال نرم استفاده کنید. بستر یا زیر پای جوجه همیشه باید خشک و تمیز باشد. اطراف شیشه آکواریوم جهت تعویض هوا باید سوراخ داشته باشد. درجه حرارت نگهداری جوجه در هفته های اول ۳۰ درجه سانتیگراد و در هفته های پایانی تغذیه دستی به ۲۲ درجه سانتیگراد می رسد.

فرمول ­های غذایی

خوشبختانه امروز کارخانجات مختلف، غذا هایی را جهت بزرگ کردن جوجه های گوشتی آماده نموده اند که می­توان از آنها استفاده نمود. البته بیشتر پرورش دهندگان عروس هلندی و یا پرندگان زینتی با توجه به تجربیات خود از فرمول های مخصوص به خودشان استفاده می نمایند و اقدام به بزرگ کردن جوجه ها می کنند. به عنوان مثال از پودر سرلاک نوزاد انسانی، موز، نخود و لوبیا، آرد نخودچی و حتی بیسکوییت و ماکارونی و غیره استفاده می­ نمایند.

باید توجه داشت در زمان بزرگ کردن جوجه های گوشتی باید از فرآورده های پروبیوتیکی نیز استفاده کرد. پروبیوتیک ­ها فرآورده های سبزی هستند که مانند سربازی در داخل دستگاه گوارش جوجه، از سلامتی آنها در مقابل عوامل بیماری زا محافظت می نمایند و کمک به رشد و ایمنی بیشتر جوجه ها می کنند.

ظروف تغذیه

از آنجایی که جوجه ها از حساسیت بالایی برخور دارند و باید میکروب ­ها را از محیط زندگی شان دور نماییم، انتخاب جنس ظروف جهت تغذیه و شستشوی آنها از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. بنابراین همیشه بعد از اتمام تغذیه کلیه لوازم از قبيل ظرف غذا، قاشق و سرنگ را بخوبی شسته و خشک نمایید. با توجه به اینکه سرنگ از جنس پلاستیک می باشد و دارای روزنه های ریزی ست که امکان نفوذ میکروب ­ها در آن وجود دارد، پس در طول تغذیه هفته ای یکبار سرنگ را تعویض و سرنگ جدید را جایگزین نمایید.

نکته مهم و اساسی در تغذيه دستی جوجه های گوشتی این می باشد که شما در هنگام آماده سازی غذا و یا غذا دادن به جوجه عروس هلندی می توانید با یک صدای خاص، که به وسیله دهان یا ابزاری تولید می شود، او را تحریک و وابسته به خود نمایید و همچنین با گفتن جملات کوتاه او را تربیت نمایید. توجه داشته باشید شما از همان هفته های اول می ­توانید آموزش را شروع و در ذهن پرنده کوچک تان جای دهید.

پرورش عروس هلندی11

هشدارها و نکات مهم در تغذیه دستی جوجه های گوشتی

نشانه های هشدار دهنده ای وجود دارد که شما در زمان تغذیه دستی باید به آن توجه نمایید.

  •  قبل از غذا دادن از خالی بودن چینه دان اطمینان حاصل نمایید. در غیر اینصورت ۱-۲ ساعت صبر نمایید. در صورت خالی نشدن و عدم هضم و دفع غذا با دامپزشک تماس بگیرید.
  • جوجه هایی که دائماً در حال عطسه و یا مشکلات تنفسی هستند، احتمالاً به عفونت های قارچی مبتلا شده ­اند و بهتر است با دامپزشک تماس گرفته شود.
  • در صورت مشاهده تغییر رنگ و یا قوام مدفوع جوجه با دامپزشک تماس بگیرید.
  • تمایل نداشتن به غذا به موجب سوختگی در چینه دان در نتیجه استفاده از غذای داغ که موجب نشت غذا از چینه دان می شود. این مسئله را فورا، به دلیل تهدید جدی در معرض مرگ بودن جوجه، با دامپزشک در میان بگذارید.
  • انگشتان پای جوجه ها را به خوبی بررسی نمایید بخصوص اگر یک یا چند انگشت پا ضخیم شده بود باید با دامپزشک مشاوره نمایید.

    این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
    گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 8 امتیاز از مجموع: 3.6]
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Hamid گفت:

    سلام‌ وقت بخیر دوتا جوجه عروس دارم نمیدونم چند وقتشونه که سرلاک رو قطع کنم ولی تازه پرهاشون کامل شده ممنون میشم راهنمایی کنید

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج