0

مقابله با جنگ خروس با انسان

برخی خروس­ها به انسان به ویژه افراد غریبه حمله می برند. این صفت نامطلوب است و علاوه بر ریشه ژنتیکی به دلیل نحوه رفتار با او نیز توسعه می یابد. اگر بخش عمده رفتار تهاجمی او بدلیل عنصر ژنتیکی باشد نمی توان کاری کرد و باید او را به قابلمه فرستاد در غیر این صورت می توان رفتارش را تصحیح کرد. در ادامه برخی روش­های  مقابله با جنگ خروس با انسان  و از بین بردن حمله خروس به انسان ارائه شده است.

مقابله با جنگ خروس با انسان

 نخست اینکه چگونه خروس بسته شده به طناب را بگیریم بدون اینکه بتواند نوک بزند. به این منظور طناب را آرام کشیده و در حالی که به آرامی یک پای خود را نزدیک می بریم به آرامی رانش را می گیریم. سپس سرش را با حوصله ماساژ می­دهیم در حالی که با جلب توجه او به دیگر پرندگان کاری می کنیم که فکر نکند در دستان ما قرار دارد. وقتی خروس در طناب نیست با استفاده از یک مرغ به گرفتن او می پردازیم و در حالی که روی مرغ می پرد او را در دست می­گیریم و به تدریج بدون استفاده از مرغ او را می گیریم.

مقابله با جنگ خروس با انسان

اکنون چه کنیم که رفتار حمله خروس به انسان را از بین ببریم. نخست اینکه اگر خروسی به ما حمله برد او را با لگد از خود دور نکرده و نشان ندهیم از او ترسیده ایم. لازم است با او زمانی را گذرانده و غذایش را از دست ما دریافت کند. روی صندلی نشسته، اندکی غذا روی زمین و نزدیک پای خود می ریزیم و به خروس اجازه می­دهیم به ما و غذاها نزدیک شود. وقتی مشغول چیدن دانه ها شد در حالی که مقداری غذا در دست مان نگه داشته ایم او را تشویق می کنیم از دست ما غذا بخورد. در این زمان کارهای دیگری نیز می توان انجام داد. برای مثال سیبی در دست می­گیریم تا به آن نوک بزند. در صورتی که خروس همچنان با حالتی تهاجمی به سمت ما می آید به آرامی با او صحبت می کنیم و اگر حالت حمله به خود گرفت او را به آرامی متوقف می کنیم، بموازات اینکه خروس با ما عادت می کند، در زمان تغذیه آنها را لمس می کنیم. هر چه خروس در زمان لمس کردن راحت تر باشد، رفتار دوستانه تری نشان می دهد. اگر به نقطه ای رسیدیم که بدون دنبال کردن او توانستیم او را بگیریم، این کار را انجام داده و او را روی سینه گرفته و به آرامی با او حرف می زنیم. برخی خروس بازها از دستکش کتانی استفاده می کنند تا زمان لمس آنها خروس راحت تر باشد.

در موارد حاد خروس را از دیگر پرندگان جدا کرده و کاری می کنیم که حتی نتواند دیگر پرندگان را ببیند. او را یکی دو روز در اطاقی تاریک و بدون آب و غذا رها می­کنیم. وقتی مجدداً او را می بینیم، به شدت گرسنه و تشنه است. مقداری آب و دان به او می­دهیم و همزمان از روش های بالا برای اخت شدن با خروس استفاده می کنیم تا از دست ما غذا بخورد و بتوان او را لمس کرد. بعد از یکی دو روز تاریکی و گرسنگی وقتی مجدداً ما را می بیند بسیار خوشحال خواهد شد. یکی دو هفته بعد و وقتی پاسخ مناسبی از خروس دیدیم، او را به محل روشن می­بریم و در حالی که کاملاً بهوش و سرحال است مرغی را در کنارش گذاشته و آنها را ترک می کنیم، این کار درست شبیه جایزه دادن در برابر رفتار درست او است. متوجه خواهد شد که ما دوست وی هستیم. اگر روش های بالا عمل کرد، او را نگه داشته و با او کار می کنیم، در غیر این صورت بهتر است حذف شود.


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی
امتیاز شما به مقاله
[: 5 امتیاز از مجموع: 2.8]

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج