0

هر آنچه که در مورد ذخیره سازی خوراک اسب باید بدانید

ذخیره سازی خوراک اسب

در طول ذخیره سازی، بسیاری از مواد مغذی موجود در خوراک فاسد شده و از بین می­روند. انبار داری نادرست می­تواند سرعت این فرایند را افزایش دهد. نه تنها مواد مغذی خوارک در اثر ذخیره­سازی غیر اصولی کاهش می­یابد بلکه از خوشخوراکی آن نیز کاسته می­شود. تمامی ویتامین­های محلول درچربی (A,D,E,K) که به صورت طبیعی در خوراک­ های مختلف وجود دارند به جهت داشتن زنجیره های طویل اسیدهای چرب به سادگی اکسید می­شوند. دراین پست به بررسی ذخیره سازی خوراک اسب می پردازیم.

ذخیره سازی خوراک

ویتامین­های محلول در آب گروه B نسبتاً به ذخیره مناسب مقاوم هستند ولی اگر خوراک در برابر نور خورشید قرار گیرد، مقدار آن­ها کاهش می­یابد. تمامی مواد خوراکی مورد استفاده باید دارای برچسب خصوصیات باشند. به طور ایده ­آل انبار مواد غذایی باید دارای دمای پایین، یکنواخت و فاقد رطوبت باشد. همچنین باید دارای تهویه مناسب و دور از تابش مستقیم نور آفتاب بوده و در دسترس پرندگان و حیوانات موذی قرار نداشته باشد. این مسئله بیانگر آن است که در زمان طراحی و ساخت انبار مواد غذایی باید عدم اختصاص پنجره، انجام تهویه مناسب، سهولت نظافت و پاکسازی و نداشتن منفذ مدّ نظر قرار گیرد. خوراک­ ها باید دسته­ بندی شده و روی تخته قرار داده شوند تا از زمین فاصله داشته و هوا به راحتی در زیر آن­ها جریان داشته باشد.

جعبه­ های خوراک هم باید در برابر جوندگان مقاوم باشد. جعبه­ های گالوانیزه نسبت به جعبه­ های پلاستیکی که به راحتی توسط موش­ها جویده می­شوند مناسب­تر است. در صورتی که دامدار از جعبه­های پلاستیکی استفاده می­نماید باید بتواند تمامی سطوح آن را به آسانی و به طور منظم کنترل نماید.

دو ملاک اصلی برای قرار دادن ذخیره غذایی در انبار، حفظ بهداشت، پاکیزگی و مقاومت در برابر فساد می­باشد. وقتی بسته­ های مواد غذایی در معرض تغییرات دمایی و محیطی قرار گیرند اصطلاحاً عرق می­کنند؛ به عبارت دیگر رطوبت جذب می­نمایند که در نتیجه محیط مناسبی برای رشد کپک­ها فراهم می­شود. حشراتی ماند مگس و شپشک فساد غذاها و دانه ­ها را تسریع می­کنند که موجب تولید گرما می­شود؛ همچنین این جانوران موذی اسپور قارچ­ها را نیز منتشر می­کنند. رعایت اصول بهداشتی، دمای پائین و خشک بودن فضای انبار برای ذخیره سازی طولانی مدت خوراک ­ها بسیار لازم و ضروری است.

ذخیره سازی خوراک اسب


این تجربه است که کمک می کند در هر تجارتی موفق شوید، ما بدون هیچ چشم داشتی تجربه خود را در اختیار شما خواهیم گذاشت
گروه تولیدی پژوهشی نیازی

امتیاز شما به مقاله
[: 0 امتیاز از مجموع: 0]
برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

2:27:55 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی تخصصی بوقلمون

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

جوین خروج